ادعای جک داعشی: من داعشی نیستم!

جک داعشی می گوید با بسیاری از رفتارهای گروه داعش مخالف است و از مردن نمی هراسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از میرر، جک لِتس در خانواده ای متوسط در آکسفورد به دنیا آمد و دانش آموز با استعدادی بود. اما هنگامی که 18 ساله شد، به شهر جنگ زده رقه سفر کرد.

این جوان بیست ساله انگلیسی ملقب به «جک داعشی» بعد از فرار از خانه و رفتن به سوریه، ادعا کرد که تروریست داعشی نیست و از مردن در حمله هوایی نمی ترسد.

جک لتس اذعان کرد او را یک «تروریست» می دانند اما می گوید به خاورمیانه سفر کرد تا چیزهایی بیاموزد و از این بابت، «متاسف نیست».

او در گفتگو با اخبار شبکه 4 انگلیس افشا کرد که از یک حمله هوایی و بمباران های متعدد نیروهای غربی در ماه های اخیر، جان سالم به در برده است.

وی افزود: «من نگران نیستم. همه روزی می میرند؛ حتی با حمله هواپیمای بدون سرنشین. یک مسلمان درک می کند که مرگ او در دستان خداست. پس اگر قرار باشد مرا بمباران کنند، این کار را خواهند کرد.»

جک داعشی که حالا خود را «ابراهیم» یا «ابومحمد» می نامد، وقتی 18 ساله شد ادعا کرد برای تحصیل در رشته عربی به کویت می رود، اما مخفیانه به شهر جنگ زده رقه سفر کرد.

حالا بعد از گذشت دو سال، جک داعشی که مسلمان شده، گویا یکی از تروریست های اصلی گروه داعش محسوب می شود.اما خود او ادعا می کند داعشی نیست و می گوید: «من نه جزو آن ها هستم و نه با بسیاری از کارهای آنان موافقم.»

جک داعشی همچنین در بیانیه ای که به صورت آنلاین به زبان عربی منتشر کرد تاجایی پیش رفته است که از داعش انتقاد می کند.

در این بیانیه آمده است: «من با این به اصطلاح داعش، مخالفم اما به این معنی نیست که در کنار شما غیر مسلمانان پست هستم.»

این بیانیه جسورانه، ممکن است جان او را به خطر بیندازد و خود او می گوید شاید آخرین سخنانش قبل از کشته شدن باشد.

پدر و مادر او، جان لتس و سالی لِین متهم هستند که برای او پول فرستاده اند و اکنون به اتهام تروریسم، در انتظار محاکمه هستند. آن ها این اتهام را رد کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
این جک داعشی، حک شده و دیگر ویندوزش کار نمی کند.
آخرین اخبار