تحلیلگر مصری: نشست سران عرب در نواکشوت موریتانی دفن شد

تحلیلگر مصری با اشاره به بی‌ثمر بودن نشست‌های سران عرب به ویژه در سالیان اخیر، از واژه تدفین برای توصیف نشست نواکشوت استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الغد، احمد المصری، تحلیلگر امور سیاسی مصر، با اشاره به خنثی بودن نشست‌های سران عرب در سالیان اخیر آورده است: ملت‌های عرب دیگر انتظاری از نشست های سران کشورهای عربی ندارند. این نشست‌ها در پنج سال اخیر عملا دستاوردی نداشته است.

این تحلیلگر مصری در ادامه گفت: نشست نواکشوت در موریتانی اوج فاجعه بود؛ زیرا بیش از 15 نفر از سران عرب حضور نداشتند که این اوج بی‌مبالاتی آنها را نشان می‌دهد.

وی می افزاید: نشست سران عرب در نواکشوت دفن شد و نتیجه‌ای به دنبال نداشت. اصولا نشست‌های سران کشورهای عربی از زمان اشغال عراق از سوی آمریکا تاکنون دستاوردی نداشته و در آن، نتیجه‌ای که ملت‌های عربی از آن استفاده کنند، مشاهده نشده است.

این تحلیلگر مصری با اشاره به کم‌کاری از سوی اتحادیه عرب در بحران‌های مربوط به کشورهای عربی، بیان کرد: در حوادث یمن، لیبی، سوریه، عراق و دیگر کشورها عربی، اتحادیه عرب در کجای ماجرا قرار دارد؟ اتحادیه عرب از ضعف مفرط رنج می برد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار