اردبیل؛

برداشت هلو و شلیل از باغات شهرستان گرمی آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی از آغاز برداشت محصول هلو و شلیل از باغات شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید نورالدین شارعی در جریان برداشت محصول شلیل و هلو در گرمی افزود: در بیش از 240 هکتار از باغات شهرستان گرمی برداشت شلیل و هلو در کنار سایر محصولات آغاز شده که امیدواریم باغداران محصولات با کیفیت خود را روانه بازار مصرف کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان گرمی 850 هکتار باغ وجود دارد که 500 هکتار آن به سطح زیر کشت شلیل و هلو رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: از 850 هکتار باغ موجود در شهرستان گرمی 240 هکتار آن بارور و مابقی غیر بارور است که با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک مناسب تولید انواع محصولات سردرختی در این شهرستان با شرایط مطلوبی در حال انجام است.

شارعی افزود: میانگین عملکرد تولید در باغات هشت تن در واحد سطح است که ارقام متنوع هسته‌دار و دانه‌دار با توجه به شرایط سردسیری نظیر سیب، گلابی، گردو، هلو، شلیل و... کاشت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 هزار تن شلیل و هلو در گرمی در سال زراعی جاری برداشت می‌شود، بیان کرد: به دلیل سرمازدگی و بارش مداوم ما با برخی خسارت‌ها در دوران گل‌دهی و گرده‌افشانی روبه‌رو بودیم به طوریکه 50 درصد باغات مثمر شهرستان گرمی در سال‌ زراعی جاری خسارت دیدند.

شارعی از کاهش 8 هزار و 352 تنی محصول به نسبت سال‌های گذشته خبر داد و اضافه کرد: به دلیل قطعات کوچکتر باغات استقبال از آبیاری‌های تحت فشار به شکل محدود انجام شده ولی آمادگی داریم به باغات یکپارچه تسهیلات مورد نیاز پرداخت کنیم تا آنها بتوانند نسبت به استفاده از آبیاری مدرن اقدام کنند.

وی این تسهیلات را 85 درصد بلاعوض و 15 درصد تسهیلات یارانه‌دار اعلام کرد و ادامه داد: ما نسبت به توزیع نهال‌های یارانه‌ای نیز در فصل کاشت نهال اقدام کردیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، هلو ، شلیل ، باغات ، گرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.