هدر رفتن آب در بخش کشاورزی حیات صنایع را به خطر می اندازد

معاون وزیر نیرو گفت: بهره برداری سنتی محصولات کشاورزی باعث صدمات جدی به منابع آبی کشور می شود و از طرفی تداوم حیات صنایع مولد اقتصاد کشور را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.

هدر رفتن آب در بخش کشاورزی حیات صنایع مقلد را به خطر می اندازدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آبفا و رئیس اولین کنفرانس ملی اقتصاد آب در خصوص وضعیت فعلی کشور در این حوزه اظهار داشت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته که 75 درصد نزولات در 25 درصد کشور صورت می پذیرد و سرانه آبی به ازای هر نفر هزار و 450 متر مکعب است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا سال 2025 جمعیت کشور به 105 میلیون نفر برسد که این امر حتی درصورتی که نیروگاه ها و تجهیزات آبی بالاترین راندمان خود را داشته باشند آب کافی برای همگان در دسترس نخواهد بود؛ ادامه مصرف با روند فعلی که افزایش تقاضا بحران آبی را تشدید خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بهره برداری سنتی محصولات کشاورزی باعث صدمات جدی به منابع آبی کشور می شود و از طرفی تداوم حیات صنایع مولد اقتصاد کشور را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد؛ بر همین اساس اگر اصلاح تعرفه های آب صورت گیرد تا به وسیله آن مصرف آب اصلاح شوند می توان این بحران ها را پشت سر گذاشت.

وی در پایان تاکید کرد: روش های مختلفی در استفاده بهینه از منابع انسانی و نیروهای مهندسی برای احیا آب های برگشتی مدیریت عرضه و تقاضا و تعادل بخشی در نظر گرفته شده که این امر بدون استفاده از تجارب اندیشمندان، کارشناسان و صاحب نظران محقق نخواهد شد؛ کلیه نارسائی ها با برگزاری چنین کنفرانس هایی که رویکرد اجتماعی و اقتصادی دارند در کنار استفاده از متخصصین و مهندسین قابل حل خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار