منابع یادگیری فضای مجازی رقیبی برای کتاب‌های درسی/ایجاد ۱۱۵ پژوهش‌سرا تا مهر امسال

معاون آموزش متوسطه از حضور منابع علمی فضای مجازی در مقابل کتاب‌های درسی و افزایش تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی در جهت ارتقاء کیفیت علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زرافشان معاون آموزش متوسطه در اختتامیه دومین جشنواره نوجوان خوارزمی که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: در گذشته مدرسه تنها کانون اصلی یادگیری بود اما این روزها تغییراتی که در محیط یادگیری ایجاد شده باعث شده که از تنوع محیط یادگیری برای افزایش علم دانش آموزان استفاده شود. 

وی ادامه داد: امروزه منابع علمی فضای مجازی رقیبی در مقابل کتاب های درسی شده اند و خود دانش آموز انتخاب می‌کند که کدام روش را برای یادگیری انتخاب کند، آموزش و پرورش نیز زمینه های لازم برای پاسخ گویی به نیاز دانش آموزان را فراهم میکند بنابر این باید نیاز سنجی صورت بگیرد که این خود نیازمند پاسخ گویی سه نیاز جامعه، دانش و یاد گیرنده است. 

زرافشان اظهار کرد: در سال تحصیلی 94_95؛ 500 پژوهشسرا در کشور وجود داشت که پیش بینی می شود تا مهر ماه این تعداد به 615 پژوهسرا برسد تا حامی دانش آموزان باشند و آنها بتوانند پاسخ پرسش های علمی خود را پیدا کنند.

معاون آموزش متوسطه افزود: چنین جشنواره‌هایی پاسخی به نیاز های یاد گیرنده است تا دانش آموزان در عرصه خلاقیت، فناوری، پژوهشگری و آفرینش ادبی و هنری شناسایی شوند. 


انتهاي پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار