محمد سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لباس المپیک ریو، هیچ نشانی از هویت ایرانی ندارد

شادابی و نشاط، نماد ورزش است چیزی که در طراحی و رنگ آمیزی لباس المپیک دیده نمی شود.

محمد سلیمی مجری تلویزیون و کارشناس رسانه‌ای مد و لباس در خصوص طرح لباس ورزشکاران المپیک ریو به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قصه مد و لباس قصه ترویج طراحان مستعد و خلاق کشورمان است که باید با اطلاع رسانی‌ مناسب شناخته شوند که متاسفانه تا به امروز این طراحان با اتحادیه های لباس و پوشاک لینک نشدند.
 
وی در خصوص لباس طراحی شده المپیک ادامه داد: برای طراحی لباس‌های مراسمی چون المپیک و جشنواره‌های متعدد در داخل و یا خارج از کشور که به نوعی معرف هویت ملی ماست، باید قدری محتاط‌تر و حساب‌شده‌تر عمل کرد. مدیران فرهنگی با توجه به شعار همیشگی کشورمان در زمینه تولید ملی، می‌بایست به جای صرف هزینه‌ا‌ی هنگفت برای تهیه لباس ها، به طراحان داخلی اعتماد می‌کردند. با صرف نیمی از این بودجه می توانستند بهترین لباس را برای ورزشکارانمان طراحی و تهیه کنند.

وی افزود: طراحی چنین لباس‌هایی به مشاوران، روانشناسان و تیمی خلاق احتیاج دارد که در دراز مدت روی آن به درستی فکر شده باشد که ما در این لباس‌ها هیچ شاخصه ای که نماد هویت و غرور ملی کشورمان باشد، نمی‌بینیم.

این کارشناس مد و لباس اظهار داشت: نماد ورزش شادابی و نشاط است. چیزی که در این لباس دیده می‌شود، رنگ هایی مرده است که هیچ گونه شادابی نه در ورزشکاران و نه در اشخاصی که به صورت دیداری شاهد آن هستند، ایجاد نمی کند. لباس جزئی از فرهنگ ماست و توسط آن ما خودمان را به دیگر کشورها معرفی می کنیم که متاسفانه در این لباس هیچ نمادی از هویت ایرانی دیده نمی‌شود.

سلیمی ادامه داد: در المپيك هر كشور سبك شادابی از مد سرزمينش را نشان مى‌دهد. ما هم بايد در اين فرصت طلایی مد ايرانى را بسيار حساب شده و با قدرت، خيلي شاداب و خلاق عرضه مى كرديم.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار