64 وب سایت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی رونمایی شد

مراسم رونمایی از ۶۳ وب‌سایت خبری دانشگاهی و یک وب‌سایت ستادی با حضور وزیر بهداشت و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی معماری مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، در مراسم رونمایی از این وب سایت های خبری در محل وزارت بهداشت افزود: پروژه طراحی و راه‌اندازی این وب‌سایت‌ها به پایان رسیده و از این پس هر یک از روابط عمومی‌ها دارای یک‌وب‌سایت خبری حرفه‌ای بوده و به تمامی امکانات لازم در این حوزه مجهز هستند.

معماری ضعف اطلاع رسانی اخبار فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی را از جمله دلایل اصلی اجرای این پروژه برشمرد و افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وضع مناسبی در حوزه اطلاع رسانی نداریم و در اکثر موارد برنامه‌ها بدون هیچ‌گونه بازتاب خبری مناسبی پایان می‌یابند.

وی افزود: عدم توجه و اهتمام مسئولان دانشگاهی به امر خطیر خبرسازی و خبررسانی ، عدم وجود نیروی انسانی متخصص و خلاق آشنا به مهارت‌های رسانه‌ای و نبود ابزارهای حرفه‌ای رسانه‌ای از جمله دلایل اصلی عقب ماندگی در حوزه فعالیت‌های ذاتی روابط عمومی‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال‌های گذشته بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، تصریح کرد: در راستای تغییر این شرایط تصمیم گرفتیم ابتدا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به ابزارهای حرفه‌ای خبررسانی مجهز کنیم و هم‌زمان با این موضوع به امر آموزش و توانمندسازی فعالان روابط عمومی بپردازیم. 

وی تاکید کرد: از این رهگذر نگاه حاکم و ذهنیت مدیران متولی امور فرهنگی و دانشجویی تغییر داده و به اهمیت این حوزه توجه دهیم. به طوری که سه برنامه‌ آموزشی متمرکز و ده‌ها برنامه آموزشی غیر متمرکز تا پایان سال جهت آموزش مسؤولان روابط عمومی پیش‌بینی کرده‌ایم.

معماری ادامه داد: در ابتدا بهینه‌سازی مرحله‌ای این وب‌سایت‌ها را مورد توجه قرار دادیم ولی بعد از برآوردهای مالی دقیق، هزینه این‌چنین پروژه‌ای بسیار هنگفت بود که یقیناً هیچ‌ کدام از دانشگاه‌ها توان پرداخت آن‌ را نداشتند.

وی با تأکید بر این‌که در وب‌سایت‌های طراحی شده معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از به‌روزترین و حرفه‌ای‌ترین اتوماسیون جامع گردش خبر موجود در کشور استفاده شده است، تصریح کرد: این سامانه قابلیت‌های زیادی دارد که تا چند سال نیازهای خبری دانشگاه‌ها و ستاد را مرتفع خواهد کرد. ا

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، صرفه جویی ارزی انجام شده در این پروژه را حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش شد با کمترین هزینه و البته با حفظ تمام استانداردهای حرفه‌ای رسانه‌ای، پروژه را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار