درخواست وزیر بهداشت از سازمان جهانی بهداشت؛

در زمینه تولید واکسن تزریقی فلج اطفال سخت‌گیری نکنید

وزیر بهداشت در دیدار با مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: به ما برای تولید واکسن و بازگشت به نقطه اوجمان سخت نگیرید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مدیر کل سازمان جهانی بهداشت که امروز در ساختمان وزارت بهداشت انجام شد بیان کرد: وجود دکتر صدیقی به عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت و تیمشان در ایران موجب ارتقا بخشیدن به موضوع بهداشت عمومی می‌شود.

برنامه داریم موضوع پیشگیری در کشور ما کارنامه موفقی داشته باشد و از سازمان جهانی بهداشت خواستار هر نوع حمایت از این مجموعه هستیم و از سازمان جهانی بهداشت به علت محبت‌هایی که در طول این 3 دهه به ویژه این دوره به ما داشتند تشکر می‌کنم. 
 
وی ادامه داد: اگر نظام بهداشتی و درمانی با سرعت بیشتری ارتقا پیدا کند محرکی برای کشورهای منطقه که نظاره‌گر پیشرفت‌های ما هستند، می‌شود. در بحث بهداشت آموختیم جهانی تصمیم بگیریم و منطقه‌ای عمل کنیم و ما خود را خانواده سازمان جهانی بهداشت می‌دانیم. 
 
هاشمی ارتقا سطح پیشگیری در  همه ابعاد را حذف سیستم بهداشتی درمانی خواند و گفت: امیدوارم سفر  مدیر  کل سازمان جهانی بهداشت سفری موفق و موجب کمک در  جهت طرح مشکلات اعم از پیشرفت‌ها و ناکامی‌ها شود. 
 
وی تصریح کرد: ما مأمور بهره‌مندی از راهنمایی‌های این سازمان در صورت وجود نواقص در برنامه‌هایمان هستیم و به معاونان و رؤسای دانشگاه‌ها سفارش می‌کنم تا نهایت همکاری را داشته باشیم. 
 
هاشمی خواستار کمک به سازمان جهانی بهداشت برای بازگشت به دوران اوج تولید واکسن شد و افزود: تولید واکسن در کشور ما 100 سال قدمت دارد و عمر انستیتو پاستور نیز نزدیک به یک قرن است در بخش تخصصی هم از نظر دانش و مهارت فارغ‌التحصیلان خوبی داریم از شما درباره واکسن تزریقی فلج اطفال خیلی به ما سخت گیری زیادی نکنید تا بتوانیم واکسن تزریقی فلج اطفال را در داخل کشورمان تولید کنیم.

هاشمی با اشاره به اشکال ساختار اجرایی که از سوی معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام شد گفت: در زمینه اشکالی هم که درباره ساختار اجرایی عنوان شد و اینکه واکسن در دو وزارتخانه تولید و در عین حال در بخش خصوصی هم ارائه می‌شود، باید بگویم که این اشکال وارد است اما وزارت کشاورزی علاقمند است تا مدیریت واکسن‌های انسانی را به وزارت بهداشت محول کند و امکان این کار وجود دارد به طوری که بخش واکسن‌های انسانی را به وزارت بهداشت منتقل و واکسن‌های دامی را خودشان مدیریت کنند .

وزیر بهداشت در پایان به موضوع مانیتورینگ در حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: امیدوارم در این زمینه هم به وزارت بهداشت ایران کمک کنید به نظر می‌رسد بعد از اینکه پرونده الکترونیک سلامت را برای همه ایرانیان اجرایی کنیم این اقدام می‌تواند در زمینه اطلاع رسانی و توانمندسازی کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار