معاون فرهنگی وزارت بهداشت:

دولت فعلی در حوزه اطلاع‌رسانی سیاست بسته‌ای ندارد

فراهانی گفت: دولت فعلی در حوزه اطلاع‌رسانی سیاست بسته‌ای ندارد و ما باید با توجه به شعار و اهداف، دولت را در فعالیت‌های خود مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از 64 سایت خبری، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سامانه صدور الکترونیکی پروانه‌ وزارت بهداشت که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بخش‌های روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نباید گرایش‌های سیاسی را بر نوع اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌ها حاکم کنند زیرا اطلاع‌رسانی صحیح این است که کاملا بی‌طرفانه و بدون سوگیری انجام شود.

وی ادامه داد: رسالت بخش‌های روابط عمومی در دانشگاه‌ها خبررسانی است؛ اگر این رسالت تحت تاثیر اهداف و گرایش‌های حزبی و سیاسی قرار بگیرند در رسیدن به رسالت خود دچار مشکل می شوند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت افزود: معتقد نیستم که انتشار اخبار سیاسی در دانشگاه‌ها باید محدود شود اما دستگاه‌های دولتی در مقایسه با رسانه‌های دیگر محدودیت‌های خاص خود را دارد و اگر این محدودیت‌ها را در نظر نگیریم مشکلاتی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: حساسیت انتشار برخی از اخبار در دانشگاه‌ها به اندازه‌ای زیاد است که انتشار آن در سایر رسانه‌ها مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما در برخورد با اینچنین اخباری باید مطابق قوانین و مبتنی بر شعار دولت حرکت کرد، چرا که دولت فعلی در حوزه اطلاع‌رسانی سیاست بسته‌ای ندارد و ما باید با توجه به شعار و اهداف، دولت را در فعالیت‌های خود مورد توجه قرار دهیم.

فراهانی با بیان اینکه امسال 25 درصد از جوایز نشریات دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دارد، گفت: در این جشنواره که با حضور چهار میلیون و 800 هزار مخاطب برگزار شد، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با وجود اینکه مهارت‌های روزنامه‌نگاری، روابط‌عمومی، اطلاع‌رسانی را در دانشگاه‌ها آموزش دیده‌‌اند موفق به کسب 25 درصد از جوایز این نشریات را کسب کنند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: کسب اکثریت جوایز نشریات دانشجویی توسط دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در حالی صورت گرفت که تنها 4.2 درصد دانشجویان در اختیار وزارت بهداشت قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار