کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خواندن کتاب‌های ایرانی را ترجیح می‌دهم

میزان سرانه مطالعه حدود یک دقیقه است و این اتفاق به این دلیل است که آن قدری که برای فضای مجازی وقت می گذاریم، برای کتاب وقت نداریم.

خواندن کتاب های ایرانی را ترجیح می‌دهمفریبا کوثری، بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش هنرمندان در ترغیب مردم به کتاب خوانی اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ کتاب خوانی ما خیلی ضعیف شده است و میزان سرانه مطالعه که حدود یک دقیقه است، فاجعه ای بزرگ است و این اتفاق به این دلیل است که آن قدری که برای فضای مجازی وقت می گذاریم، برای کتاب وقت نداریم.

وی ادامه داد: من هنوزم به کاغذ حس دیگری دارم و هنگام دریافت فیلم نامه هم دوست دارم که آن را روی کاغذ دریافت کنم و خیلی از روش هایی مثل ایمیل و پی دی اف خوشم نمی آید.

کوثری عنوان کرد: نمایشنامه خوانی هایی که به تازگی برگزار می شود، در ترغیب مردم به کتاب خوانی نقش دارد و اگر بتوانیم کتاب خوانی هم داشته باشیم، اتفاق خوبی می افتد و این گونه می توان نسل امروز را به کتاب خواندن و مطالعه تشویق کرد، نسلی که فضای مجازی مجالی برای کتاب خوانیشان نذاشته است.

بازیگر سریال  دلنوازان در خصوص کتاب های مورد علاقه اش گفت: کتاب های علی محمد افغانی را می پسندم و «بادباد باز» خالد حسینی را هم دوست دارم و ترجیحم برای مطالعه، خواندن رمان های ایرانی است و کتاب هایی را که برای خودم می خرم به کسی امانت نداده و اگر هم از کسی کتاب امانت می گیرم سعی می کنم امانت دار خوبی باشم.

کوثری درباره ی نحوه ی شکل گیری میل افراد به کتاب خوانی اظهار داشت: میل افراد به کتاب خوانی از زمان کودکی آغاز می شود، در گذشته مادر ها برای فرزندانشان کتاب می خواندند و آن ها را به کتاب خوانی علاقه مند می کردند در حالی که الان خیلی ها حتی در خانه کتابخانه ندارند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار