طباطبایی:

سیاست وزارت ورزش مبارزه با دوپینگ است/ روسیه گرفتار دوپینگ سیستماتیک شده است

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یکی از سیاست های اصلی وزارت ورزش و جوانان را مبارزه با پدیده دوپینگ دانست.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  رامین طباطبایی سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ درگفت و گو با رادیو ورزش گفت: از سال 2015 که مسئله حضورمان در رقابتهای المپیک جدی شد، ستاد در 2 بخش فعالیتهای خود را افزایش داد. یکی در بخش نمونه گیری که نمونه گیری خارج از مسابقه را هم شامل می شد. بدین صورت که بدون خبردار شدن ورزشکار، به محل اردو یا حتی منزل او مراجعه و تست گیری می کردیم. در سال 2015 و 2016، در مجموع 40 درصد از نمونه گیری ها خارج از مسابقه بوده است. 

 سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ افزود یکی دیگر از اقدامات این ستاد، برگزاری کلاس های آموزشی برای کلیه فدراسیون ها است؛ همچنین در بخش معاینه ورزشکار در فدراسیون پزشکی ورزشی، آموزشهای ضد دوپینگ را برای ورزشکاران در نظر گرفته ایم که این آموزش چهره به چهره و نمونه گیری برای 63 ورزشکار المپیکی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با حضور  گودرزی، سجادی، خسروی، شهنازی و سایر اعضا برگزار شد که در این جلسه ما آخرین گزارش از وضعیت فعالیتهای ضد دوپینگ را ارائه دادیم. ما در دو سال اخیر، نمونه گیری های خود را نسبت به سال 2014، دو برابر کرده ایم از زمانی که بنده مدیر اجرایی و سخنگوی ستاد بوده ام، شیوه نمونه گیری ها همه استاندارد بوده است. فرم کنترل دوپینگ و کیت هایی که استفاده می کنیم، دارای کد خاص است و این کدها همه جا ثبت می شود؛ اگر تستی مثبت شود، وادا، فدراسیون جهانی مربوطه و ما که نمونه گیری را انجام می دهیم، از مثبت شدن آن کد با خبر می شویم. سیاست وزارت ورزش و ستاد مبارزه با دوپینگ این است که مبارزه جدی در خصوص این مسئله صورت بگیرد.

طباطبایی  در پاسخ به این پرسش که اینکه گفته می شود در روسیه، همه اتفاقات سیستماتیک و از پیش طراحی شده بوده یعنی نادوی این کشور، مسئولین ورزشی و حکومتی، همه در این موضوع با یکدیگر همکاری داشته اند، تصریح کرد: کشورهایی که دارای آزمایشگاه کنترل دوپینگ هستند، می توانند یک نمونه گیری سیستماتیک مجزا از نمونه گیری های قانونمند انجام دهند؛ بدین صورت یکسری نمونه گیری ها انجام می شود و به آزمایشگاه فرستاده می شود؛ اگر نتیجه مثبت بود، اعلام نمی شود تا ورزشکار از دوپینگ پاک شود. در روسیه، آزمایشگاه، نادو و وزارت ورزش کشور از این دوپینگ  اطلاع داشتند. در تحقیقاتی که "وادا" انجام داد، مشخص شد در کشور روسیه 1400 نمونه دستکاری شده است و یک دوپینگ سیسماتیک در این کشور اتفاق افتاده است. بدین ترتیب 68 ورزشکار رشته دو و میدانی این کشور از شرکت در رقابتهای ریو محروم شدند.



انتهای پیام/



برچسب ها: المپیک ، ریو ، روسیه ، دوپینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار