مذاکرات قراردادی و فنی ایران با ایرباس و ATR ادامه دارد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر گفت: در قرارداد با ایرباس و ATR هیچ فعالیتی متوقف نشده است و با سرعت و دقت ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌، فرهاد پرورش ‌درباره آخرین جزئیات مذاکره با کمپانی‌‌های سازنده هواپیما برای خرید هواپیماهای نو، بیان کرد: مذاکرات قراردادی و فنی ایران‌ایر با ایرباس و ATR ادامه دارد و در حال طی مسیر عادی خود است.از آنجا که این قرارداد در حجمی وسیع‌ و حایز نکات پراهمیت و زیادی است، باید با دقت نظر به آن پرداخته شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر گفت: مذاکره برای تامین فاینانس، پیگیری موضوع قرارداد و انتخاب بخش‌های فنی هواپیما بین متخصصان ایران‌ایر، ایرباس و ATR با دقت و سرعت زیاد در حال انجام است و هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است.

پرورش با اعلام اینکه هفته گذشته یک تیم از ایرباس در تهران بودند، توضیح داد: این هفته هم یک تیم دیگر از ایرباس در تهران هستند و درعین حال مذاکرات ما با یک تیم از ATR که این هفته در تهران حضور دارند، ادامه دارد.

وی ‌اعلام کرد: به غیر از کمپانی بوئینگ، درحال حاضر مشغول پیگیری دو قرارداد با کمپانی‌های ایرباس و ATR هستیم،‌‌‌ تفاهم‌نامه با ATR برای خرید 20 فروند فروند هواپیمای کوچک و مناسب برای شهرهایی که دارای فرودگاه‌های کوچک‌تر هستند و تعداد مسافر کمتری دارند، است.

مدیرعامل هما با اشاره به اینکه درحال حاضر تیمی از کمپانی ATR برای انجام مذاکرات فنی این نوع هواپیما در تهران هستند‌، به چگونگی مذاکرات فنی با‌ دو کمپانی ایرباس و ATR اشاره کرد ‌و گفت: بخشی از مذاکرات شامل هواپیماها است که با خود کمپانی سازنده هواپیما در حال انجام است و باید با تولیدکنندگان آن ارتباط برقرار کرد.

پرورش ادمه داد: بخش دیگری مثل نوع و تعداد صندلی و یا انتخاب سیستم‌های داخل هواپیما از جمله مواردی است که خریدار حق انتخاب دارد بنابراین در زمینه همه این موارد متخصصان ایران‌ایر در قسمت مهندسی تعمیرات و عملیات و همچنین در قسمت بازرگانی ‌روی چیدمان هواپیما، با کارشناسان ایرباس و ATR درحال مذاکره هستند.

وی افزود: همزمان ‌مذاکرات برای تامین ‌مالی پروژه‌ها (فاینانس‌) و همچنین اخذ مجوز‌های لازم توسط طرف مقابل درحال پیگیری است؛ هیچ کاری متوقف نشده است و با سرعت و دقت ادامه دارد، در واقع پروژه تامین مالی و پیگیری موضوع قرارداد و بحث انتخاب بخش‌های فنی هواپیما بین متخصصان ایران‌ایر، ایرباس و ATR با دقت و با سرعت انجام می‌شود‌.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار