روسف از حضور در مراسم افتتاحیه المپیک ریو انصراف داد

رئیس جمهوری تعلیق شده برزیل قصد ندارد در مراسم برافروختن مشعل افتتاحیه بازی های المپیک 2016 ریو شرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روسف درمصاحبه ای گفته است که وی دوست ندارد مقام دوم و زیر دست میشل تمر رییس جمهوری موقت برزیل باشد.

روسف که تا یک ماه دیگر باید با محاکمه استیضاح روبرو شود که احتمالا به تایید تمر به عنوان جانشین وی منجر خواهد شد برای افتتاحیه المپیک در ورزشگاه ماراکان دعوت شده است. قرار است که تمر در تاریخ پنجم اوت با حضور در این مراسم گشایش بازی ها را اعلام کند.

دستیار روسف به رویترز گفت: 'وی قصد رفتن ندارد.' روسف پیشتر درمصاحبه با بخش بین المللی رادیو فرانسه گفته بود که وی قصد ندارد در المپیک مقام دوم برزیل باشد.

یک سخنگوی تمرمعاون سابق روسف که اکنون اداره کشور را به عهده گرفته است، گفت: از آمدن روسف به بازی ها استقبال خواهد شد ولی وی نباید در بالکن مخصوص شخصیت ها در کنار تمر قرار گیرد.

این سخنگو در پیامی به رویترز گفت: وی درجایگاهی پایین تر از این بالکن باید باشد. به گفته دیپلمات ها، حضور هر دو رهبر در مراسم باعث سر درگمی شخصیت های خارجی خواهد شد.

روسف معتقد است که با استیضاح یا بدون استیضاح، وی سزاوار است در المپیک باشد چرا که این لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا مرشد و راهنمای وی و رهبر حزب کارگر برزیل بود با زحمات زیاد موفق شده این میزبانی را برای ریو بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار