بندرعباس؛

جزیره قشم اولین قطب مهم شیلات در کشور

رئیس سازمان شیلات ایران از جزیزه قشم به عنوان قطب مهم در زمینه تولید شیلات یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حسن صالحی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:جایگاه جزیره قشم به دلیل داشتن زمینه و فرصت تامین شیلات کشور بر همگان روشن است.

وی با اشاره به برقراری تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و روسیه در راستای سرمایه‌گذاری کشور روسیه در زمینه‌های شیلاتی در شهر انزلی و جزیره قشم افزود: زمینه برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در شهرستان قشم بسیار خوب است.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین از کشورهای روسیه و آسیای جنوبی به‌عنوان بازار هدف تولیدات و صادرات محصولات شیلاتی قشم یاد کرد.

صالحی همچنین توسعه شیلاتی در جزیره قشم با هدف سودآوری و توسعه اقتصادی برای بومیان منطقه را از دیگر اهداف دولت و شیلات در منطقه خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطر نشان کرد: شهرستان قشم رتبه اول صید ساردین در کشور را دارا است و این شهرستان بیش از 70 درصد از صید ماهیان سطح‌زی ریز استان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از مزرعه پرورش میگو دوستکو به عنوان مزرعه الگو اقتصاد مقاومتی یاد کرد .

مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز همچنین از همکاری و تعامل سازنده با مجموعه شیلات هرمزگان و شیلات ایران خبر داد و افزود: تاکنون برای بیش از 18 هزار تن پروش ماهی در قفس موافقت‌نامه اصولی صادر و زمین لازم واگذاری شده است که بالغ بر 50 هزار تن نیز در حال صدور موافقت‌نامه اصولی و واگذاری زمین از سوی منطقه آزاد قشم قرار دارد.

حمیدرضا مومنی اضافه کر: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای شیلاتی با مشارکت شیلات ایران و شیلات هرمزگان و منطقه آزاد قشم از دیگر اهداف ما در برنامه هانی آتی است.

گفتنی است ایجاد شهرک شیلاتی در جزیره قشم، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شیلاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به همت شیلات هرمزگان و منطقه آزاد قشم، ایجاد پارک آبی و آکواریوم جهت نمایش تنوع زیستی خلیج فارس و توانمندی‌های شیلاتی از دیگر مباحثی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.