سرود جمهوری اسلامی چگونه انتخاب شد؟

حسن ریاحی آهنگساز سرود جمهوری اسلامی ایران از تغییر و روند ساخت سرود ملی گفت.

حسن ریاحی آهنگساز کشور که سرود جمهوری اسلامی ایران را در سال 1370 نوازندگی کرده است در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سرود کشورمان گفت: به یاد می‌آورم که در سال 1370 که محمد هاشمی ریاست سازمان را بر عهده داشت خبر دادند که مقام معظم رهبری دستور داده‌اند که سرود کشور تغییر کند آن هم بدلیل اینکه هم مدت زمان سرود قبلی زیاد بود و هم برخی مفاهیم باید به آن اضافه می‌شد.

وی ادامه داد: در آن موقع 37 آهنگساز پیشنهاد خود را مطرح کردند و در بین آنها 10 طرح انتخاب شد در نهایت هم 3 آهنگ انتخاب شد. بعد از آن سه آهنگساز نهایی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان زمان خواستند تا یکی را انتخاب کنند. بعد از چند روز خبر رسید که سرودی که من آن را نوازندگی کردم، انتخاب شده است.
 
این نوازنده در خصوص حسی که هر بار این سرود نواخته می‌شود به او دست می‌دهد، اظهار داشت: احساس غرور می‌کنم از اینکه اثر من هر بار در مراسم‌های مختلف نواخته می‌شود. امید این را دارم که مردم هم از این سرود احساس رضایت کنند.

ریاحی که عضو هیات مدیره موسسه پیشکسوتان هنرمند است در پایان صحبت هایش در خصوص فعالیت‌های این مجموعه گفت: در دو سال گذشته که من در این موسسه خدمت می‌کنم فعالیت‌های خوبی زیر نظر آقای عظیمی مدیر مجموعه انجام شده است و کارها به نحوی خوب رو به جلو است. مهم‌ترین بحث در خصوص این موسسه موضوع مکان ثابت برای گردهمایی پیشکسوتان و انتقال تجربیات آنها به جوان است که این مشکل هم به زودی مرتفع خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار