آبادان؛

شناسایی ۱۹۹ واحد صنفی آلاینده در شادگان

۱۹۹ واحد آلاینده در شهرستان شادگان شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون فرماندار شادگان در جلسه کارگروه بررسی وضعیت مشاغل مزاحم و آلاینده این شهرستان گفت: این واحدها شامل جوشکاران، نجاران و مصالح فروشان بوده که بر اساس هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه اصناف ذکر شده، مقدمات ساماندهی و جابه جایی شان در دستر کار قرار گرفته است.

نعمت اله آلبوغبیش افزود: به این منظور قطعه زمین مناسب در خارج از محدوده شهر تهیه و نقشه های مربوطه نیز آماده شده و استعلامات مورد نیاز از دستگاه های اجرایی ذیربط در حال انجام است. در صورت تایید، مراحل بعدی اقدام خواهد شد.

وی گفت: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده، همچنین تعداد ۲۰ واحد صنفی کارواش غیرمجاز و فاقد پروانه کسب، شناسایی  شده که تاکنون تعداد سه واحد از آنها توسط مراجع ذیصلاح پلمب شده و مابقی نیز در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم أخذ پروانه کسب، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان و تأکید بر ضرورت افزایش فرصتهای شغلی افزود: با این وجود ایجاد فرصتهای شغلی نباید باعث سلب آسایش شهروندان شود.

آلبوغبیش با اشاره به ضرورت ساماندهی دکه های واقع در شهر شادگان و سه راهی دارخوین، بر لزوم پیش بینی محلهای مناسب جهت مشاغل آلاینده و مزاحم در طرحهای جامع شهرهای دارخوین و خنافره که در دست تهیه است تأکید کرد.

وی گفت: دستورالعمل ساماندهی مشاغل مزاحم و صنایع آلاینده به شهرداران ابلاغ شده و بر اساس آن و مفاد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، شهرداری موظف است از ایجاد و تأمین کلیه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست با همکاری سایر دستگاه های اجرایی مربوطه، جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.