اظهارات رییس کمیسیون بهداشت در پاسخ به شایعات پرونده کیارستمی/ نبش قبر نمی‌کنیم

رییس کمیسیون بهداشت بیان کرد: بنده فقط توجه خبرنگاران را به رعایت مسائل حقوقی جلب کردم.

نوبخت رییس کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به جوسازی اخیر مبنی بر تصمیم هیات رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی برای نبش قبر مرحوم بیان کرد: من در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص امکان بروز قصور پزشکی، مسائل حقوقی را بیان کردم این بیان بنده نشان از تصمیم هیئت مربوطه ندارد. 
 
وی ادامه داد: منظور من جلب توجه خبرنگاران به رعایت مسائل  قانونی در موارد مبهم است و نبش قبر کیارستمی از تصمیمات هیئت رسیدگی به پرونده نیست. 
 
نوبخت افزود: چه اکنون که در مجلس هستم و چه 5 سالی که در نظام پزشکی فعال بودم اگر این سؤال از من پرسیده می‌شد همین پاسخ را می‌دادم. برای صدور جواز دفن از خانواده مرحوم تأییدیه می‌گیرند و سپس پزشکی قانونی یا پزشک مربوطه جواز دفن را صادر می‌کند. 
 
رییس کمیسیون بهداشت بیان کرد: اگر ابهامی در صدور جواز دفن وجود داشته باشد جنازه به پزشکی قانونی رفته و بررسی‌های لازم برای رفع ابهام مجامع عمومی و دادگستری انجام می‌شود بر همین اساس پزشکی قانونی موظف به پاسخگویی به هر  گونه سؤال می‌باشد اما اگر بررسی‌ها پاسخگوی ابهامات نباشد نبش قبر انجام می‌شود. 
 
وی یادآور  شد: بیانات من در این خصوص به معنای انجام شدن نبش قبر و یا تصمیم هیئت رسیدگی به انجام این اقدام نیست. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار