ریشه داعش در رگ‌های منفورترین دیکتاتور منطقه؛

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛ "افعی بزرگ" میهمان ویژه سرزمین پدری!

پس از فروپاشی دیکتاتوری صدام، حزب بعث عراق با حمایت‌های مالی - اطلاعاتی رژیم عربستان سعودی احیا شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"سرگئی لاوروف" در گفتگو با جمعیت امپراتوری ارتدوکس فلسطین گفته است:

«عناصر جانی داعش ژنرال های سابق صدام هستند که آمریکا با اشغال عراق در سال 2003 آنها را متفرق کرده بود».

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

وی افزود: «حملۀ آمریکا به عراق باعث شد تا ارتش و نیروهای امنیتی عراق متفرق و از کار برکنار شوند و به این ترتیب افرادی که توانایی بالایی در جنگیدن داشتند، بی کار و بدون منبع درآمد شدند و مشخص است چنین کسانی یا تبدیل به اشرار می شوند و یا به تخریب کشورها و مناطق مختلف می پردازند».

وی ادامه داد: «ریشۀ مشکلات فعلی مرتبط با داعش به نفرت این عناصر از انسان‎ها و به رسمیت نشناختن حق دیگران در انتخاب ارزش‎های دینی و تلاش برای سوء استفاده از عواطف مذهبی برای ارضای نفرت از پیروان سایر ادیان باز می گردد».

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

کمیتۀ تحقیق انگلیس در جنگ عراق (سال 2003) در گزارشی به این نتیجه رسیده  است که دولت انگلیس در مورد مشارکت در جنگ عراق اشتباه کرد و این تصمیم را بر اساس اطلاعات و ارزیابی های اشتباه و بدون کسب موافقت اکثریت کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ کرد که به عواقب خطرناکی مانند پیدایش داعش منتهی شده است.

"احمد دستمالچی" کارشناس مسائل خاورمیانه و سفیر سابق ایران در اردن و لبنان، پیرامون ظهور تروریسم داعش و نقش غرب در آن، در گفت‎وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از فروپاشی دیکتاتوری صدام، حزب بعث عراق با حمایت‌های گسترده مالی - اطلاعاتی رژیم عربستان سعودی مجددا سر و شکل گرفت و ساماندهی پیدا کرد، به علاوه اینکه بعثی‎ها با نیروهای وهابی-تکفیری نیز ترکیب شدند.

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

وی افزود: بنابراین جدا از تصور نیست که، قاطبه فرماندهان نظامی گروهک تروریستی داعش از افسران زبده حزب بعث عراق باشد و اینکه امروز آنها جنگ عراق و سوریه را هدایت می‌کنند. به واقع باید گفت: احیای حزب بعث عراق در لباس داعش انتقام سختی بود که آل سعود پس از سرنگونی صدام از مردم عراق گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: می‌توان نام این طرح را پیوند نامیمون صدامیان با آل سعود گذاشت. در حقیقت اساس پیدایش گروه‌های تروریستی در منطقه سوریه و عراق تضعیف حلقه محور مقاومت بود. اما مهمترین دلیل برای ظهور تروریسم داعش آن بود که؛ بعد از جنگ 33 روزه که رژیم صهیونیستی در لبنان به راه انداخت و این جنگ منجر به شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها شد.از این رو، رژیم غاصب اسراییل و هم‌پیمانانش احساس خطر فراوانی کردند چرا که دیوار امنیتی تل آویو به سختی ترک برداشته بود.

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

وی در ادامه تصریح کرد: از این جهت صهیونیست‌ها با کمک رژیم ریاض به این فکر افتادند؛ چطور می‌شود نوک پیکان توجهات را از رژیم اشغالگر قدس به سمت جهان اسلام هدایت کرد. در راستای نقشه غربی- سعودی یک دهه پیش کسینجر نظریه پرداز آمریکایی گفته بود:

نظام سیاسی قدیم در منطقه خاورمیانه کارایی خود را از دست داده است و چنانچه ادامه پیدا کند منطقه را از بین خواهد برد. وی معتقد بود ما مسئول تخریب منطقه نیستیم لیکن، ما وظیفه آبادسازی آن را داریم. در حال حاضر ویرانی که در منطقه حاصل شده است نتیجه شوم نظریه پردازانی مانند هنری کسینجر است.

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

این کارشناس مسائل خاورمیانه می‎افزاید: امروز نظام قدیم منطقه تا حدود زیادی از بین رفته است. در مصر، لیبی، تونس این رخداد به واقعیت پیوسته و متأسفانه در سوریه و عراق هم در حال وقوع است. بنابراین نظام سیاسی نوین مورد نظر ایالات متحده که همانا تجزیه و تقسیم کشورهای منطقه است.

 وی معتقد است: در شرایط کنونی، عربستان سعودی سردمدار اصلی و مجری تئوری کسینجری در منطقه می‌باشد. با نگاه به تحولات اخیر در جهان به ویژه شهرهای اروپایی و آمریکایی؛ فرمایشات مقام معظم رهبری در ذهن متواتر می‌شود که فرمودند، غربی‌ها یادشان باشد ماری را که در آستین (داعش) پرورش می‌دهند یک روزی تبدیل به افعی خواهد شد و دامن‌گیر خود غرب می‌شود.

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

دستمالچی در پایان خاطر نشان کرد: امروز این پیش‌بینی به غایت رنگ حقیقت به خود گرفته است. اکثر شهرهای اروپا و آمریکا (پاریس-بروکسل- لندن - نیویورک - نیس و حتی یک کلیسا در فرانسه) به شدت با بحران ناامنی دست و پنجه نرم می‌کنند و این محصول ساخت حامیان تروریسم است.

پیوند نامیمون صدامیان و داعشیان؛

 چطور می‌شود نیروهای کثیری از اروپا، آمریکا به ترکیه مهاجرت کنند و از آنجا تحت عنوان جنگجویان آموزش دیده به سوریه و عراق گسیل شوند و در این بین سازمان‌های امنیتی، اطلاعاتی غرب و کاخ سفید از آن بی‌خبر باشند؟ دامنه ویروس داعش به مثابه یک غده سرطانی در کل جهان انتشار یافته است و باید گفت در عصر حاضر، مبارز راستین در برابر تروریسم؛ جمهوری اسلامی در جهان  است. مهره‌های تفکیری و صهیونیستی تروریسم به زودی مهره سوخته‌ای خواهند شد.

گزارش از محمدرضاشجاعیان 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار