بحرینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باهنر مواضع انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین را رسانه‌ای می‌کند

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: مواضع رسمی جام درباره انتخابات 96، در زمان مقرر از سوی باهنر رسانه‌ای می‌شود.

موضع رسمی جامعه اسلامی مهندسین درباره انتخابات 96 توسط باهنر رسانه‌ای می‌شود/ منتخبان باید تحت کنترل احزاب باشندعلی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وارد شدن جبهه پیروان خط امام و رهبری به بحث انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: جامعه اسلامی مهندسین یک تشکیلات سیاسی- اجتماعی است که نشان داده در تمام رخدادهای مهم جامعه فعالیتی شفاف دارد.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ مقطع و زمانی نمی‌بینید که جامعه اسلامی مهندسین در مسائل سیاسی_اجتماعی فعال نبوده باشد، گفت: جامعه اسلامی مهندسین همیشه به صورت فعال و در راستای آرمان‌های انقلاب به وظایف اساسنامه‌ای خود عمل کرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه قطعا وارد بحث انتخابات آتی می‌شویم، تصریح کرد: مباحث مطروحه پیرامون انتخابات سال 96 فعلا درون تشکیلاتی است و در زمان خود موضع رسمی از سوی دبیرکل جام رسانه‌ای خواهد شد.

بحرینی درباره ضرورت فعالیت احزاب گفت: حد فاصل حاکمیت و توده مردم یک حلقه گم شده وجود دارد که در جوامع توسعه‌یافته احزاب خلأ این حلقه گم شده را پر می‌کنند.

وی در تبیین این موضوع گفت: زمانی که مردم می‌خواهند در فرایند دموکراتیک مقامات ارشد را جهت مدیریت امور انتخاب کنند با دو مشکل مواجه هستند، اولا همه مردم در امور سیاسی و اجتماعی ورود تخصصی ندارند و ممکن است در انتخاب گزینه اصلح نیاز به مشورت تخصصی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در ادامه افزود: همچنین بعد از انتخاب و قدرت بخشیدن به متصدیان جایگاه‌های حاکمیتی باید مراجعی از درون مردم آنان را رصد و کنترل کند، در اینجا ضرورت وجود احزاب شناسنامه‌داری مشخص می‌شود که با سابقه فعالیتی بارزشان مورد اعتماد قرار گرفته باشند.

وی با اشاره به وظایف احزاب اظهار داشت: لازم است احزاب و تشکل‌ها برای اداره امور کشور برنامه ارائه بدهند و بعد از معرفی گزینه‌های اصلح برای اجرای برنامه‌ها، این افراد را رصد و در راستای تعهدات و شعارهای انتخاباتی کنترل کنند.

بحرینی پیرامون علت رصد منتخبان افزود: یک حزب معتبر و شناسنامه‌دار همواره دغدغه رصد عملکرد گزینه‌هایی را که به مردم معرفی کرده دارد،از این رو در صورتی که این افراد به تعهداتشان عمل نکنند، اعتبار آن حزب در جامعه زیر سوال خواهد رفت.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در پایان خاظر نشان کرد: برای جامه عمل پوشاندن این خواسته لازم است نهادهای تصمیم‌گیر و مکانیزم‌های قانون‌گذار این قدرت را به احزاب بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار