بهروز مفید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از سینمای کودک و نوجوان در حد حرف باقی مانده است!

مسئولان فرهنگی ما در گفتار به طور دائم از توجه به فضای سینمای کودک و نوجوان صحبت می‌کنند اما در عمل شاهد اتفاقی نیستیم.

حمایت از سینمای کودک و نوجوان در حد حرف باقی مانده است!بهروز مفید تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جای خالی فیلم‌های بخش کودک و نوجوان در سینمای ایران گفت: جای خالی فیلم‌های بخش کودک و نوجوان در سینمای ایران احساس می‌شود. به نظرم اگر ذائقه مخاطب را به خوبی درک کنیم، برای کودکان کارهای فراوانی می‌توان کرد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه مسئولان ارشاد و فرهنگی ما در گفتار به طور دائم صحبت از توجه به فضای کودک و نوجوان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی این کشور می‌کنند اما در عمل شاهد هستیم که حداقل اتفاقی که باید بیفتد، به سختی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جای گلایه دارد که چرا در عرصه عمومی و در مطبوعات هر بار که جشنواره اصفهان و یا همدان راه می افتد، مسئولان سینه سپر می‌کنند و در رابطه با ضرورت توجه به سینمای کودک حرف می‌زنند اما خیلی زود فراموش می‌شود. حتی در زمینه جذب و پخش آگهی برای این بخش به اندازه فیلم‌های تقریبا متوسط بزرگسال نیز توجه نمی‌شود.

مفید خاطرنشان کرد: حتما نباید فیلمی با هزینه بالا ساخته شود؛ چه بسا فیلم‌هایی مانند «دزد و پری» با کمترین هزینه نسبت به بسیاری از فیلم‌ها با استقبال خوب روبرو شوند. چنانچه در جشنواره اصفهان نظر مخاطبان عام و خاص را به سمت خود جلب کرد و توانست لوح زرین از نگاه تماشاگران را دریافت کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار