اگربعد از غذا خوردن این علائم را دارید به سرطان مشکوک شوید!

برخی ناراحتی های گوارشی پس ازخوردن غذا از بروز بیماری های خطرناک خبر می دهد.

محمدرضا قدیر فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دل درد و حالت تهوع یکی از عوامل و عارضه های مهم گوارشی است که ما باید به دنبال علت یابی آن باشیم. 

وی تصریح کرد: دل درد و تهوع پس از خوردن غذا پزشک را به بیماری های مهم و خطرناک گوارشی همچون سرطان معده مشکوک می کند. 

این فوق تخصص گوارش در خصوص علائم هشدار دهنده بیماری سرطان معده عنوان کرد: تهوع، استفراغ، دل دردهای پس از صرف غذا، تغییر رنگ مدفوع و کاهش وزن می تواند نشانه بروز بیماری سرطان معده باشد. 

وی اظهار داشت: در صورتیکه علائم گوارشی و آزمایش های فرد نرمال و طبیعی باشد،بیمار به تهوع های عصبی مبتلا است که مشکلات روحی نظیر افسردگی و استرس در افراد جوان منجر به دل درد و تهوع پس از صرف غذا می شود. 

قدیردر خصوص عوامل دیگر ایجاد تهوع پس از صرف غذا تصریح کرد: بارداری، وجود زخم های خوش خیم در دوازدهه(اثنی عشر) و برخی جراحی های مرتبط با دستگاه گوارش می تواند موجب بروز این عارضه شود. 

وی درباره عادات غلط غذایی که منجر به بیماری های گوارشی می شوند، تاکید کرد: مصرف غذاهای چرب و با کالری بالا، استفاده از آب و مایعات در بین خوردن غذا، پرخوری و استفاده از موادغذایی مختلف در یک وعده غذایی همگی از عادات نادرستی هستند که عوارض و بیماری های گوارشی را در پی دارند.  

این فوق تخصص گوارش درباره درمان به موقع این حالات در پیشگیری از بیماری سرطان تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد گفته شده، افراد باید هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با اقدامات درمانی لازم از پیشرفت سرطان و سایر بیماری های گوارشی جلوگیری شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار