معاونت امور هنری وزارت ارشاد مطرح کرد:

«تئاتر رضوی» جشنواره‌ای برای اعتلای فرهنگ کشور است

علی مرادخانی جشنواره تئاتر رضوی را راهکاری برای اعتلای فرهنگ کشور خواند و تصریح کرد: باید از همه امکانات خود برای رساندن جشنواره تئاتر رضوی به جایگاه قبال اعتنایی در حوزه بین الملل استفاده کنیم.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره آخرین وضعیت آمادگی برگزاری این دوره از جشنواره گفت: برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی از مدت ها قبل آغاز شده و سعی کردیم با آسیب شناسی دوره های گذشته، میزان کاستی های احتمالی را کاهش بدهیم.
 
علی مرادخانی تصریح کرد: یکی از موارد مهم برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره رضوی، انتخاب دبیر این دوره بود که خوشبختانه با انتخاب محمود عزیزی، قدم های مهمی برداشته شد. چرا که بررسی رویدادهای مختلف در کشور نشان می دهد، صرف هزینه و اختصاص امکانات برای رسیدن به نتایج دلخواه کافی نیست و اگر مدیریت درستی در راس کار نباشد، نتیجه ای حاصل نمی شود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت جشنواره های سراسری باید به افراد کارآمد، نخبه و با تجربه تئاتری سپرده شود، توضیح داد: دکتر عزیزی از چهره های خوش نام تئاتر است که تجربه های بسیاری را پشت سر گذاشته و شرایط مختلفی را درک کرده است. حضور محمود عزیزی و همراهانش در گام اول موجب اقبال هنرمندان به جشنواره می شود چرا که اگر افراد اهل و لایقی در راس جشنواره ای باشندف اهالی تئاتر به آن رویداد اعتماد می کنند.
 
 
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مسائل بعدی انتخاب آثار، داوری و چیدمان بخش های مختلف جشنواره است که کمک می کند جشنواره رضوی آهسته آهسته به جایگاه مستحکمی برسد. نگاه ما این است که در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با رعایت پیش شرط ها به جایی برسیم که بتوانیم دوره های پیش رو را کاملا حرفه ای برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی می تواند بار جشنواره بین المللی تئاتر فجر را سبک کند، اذعان کرد: با برنامه ریزی و اجرای اصولی ایده ها باید به سمتی برویم که جشنواره هایی نظیر تئاتر رضوی در استان ها به جایگاه مستحکمی دست یابند و بتوانند روی پای خودشان بایستند. در کشوری مثل فرانسه، رویدادهای بسیاری در شهرهای مختلف برگزار می شود که هر کدام از این جشنواره ها در آوینیون، کن، پاریس، موناکو و جاهای دیگر جایگاه خود را پیدا کرده اند.
 
مرادخانی با اشاره به اینکه جشنواره های مختلف هنری باید به جایی برسند که بتوانند با برقراری ارتباطات مختلف، اقبال عمومی را جذب کنند، ادامه داد: زمانی که جشنواره های ما بتوانند ابتدا در کشور و سپس در منطقه جایگاه خودشان را تثبیت کنند، اتفاقات مبارکی رخ می دهد که هم می تواند به اقتصاد هنر کمک کند و هم امکان پیشرفت تئاتر کشور میسر می شود.
 
مرداخانی جشنواره تئاتر رضوی را راهکاری برای اعتلای فرهنگ کشور خواند و تصریح کرد:  باید از همه امکانات خود برای رساندن جشنواره تئاتر رضوی به جایگاه قبال اعتنایی در حوزه بین الملل استفاده کنیم. ضمن اینکه حرکت در این مسیر آغاز شده است و ارتباطات بین المللی قابل قبولی برقرار شده که در مجموع امیدوار کننده است.
 
وی در پاسخ به این سئوال که راز استمرار جشنواره تئاتر رضوی چیست، توضیح داد: اگر جشنواره ای پایه و اساس درستی داشته باشد، پایدار می شود. این در حالی است که اگر برای رفع و رجوع بعضی موارد، جشنواره ای راه بیفتد، بی شک خیلی زود هم از بین می رود.
 
مرادخانی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا جشنواره تئاتر رضوی اعتبارات پایداری داشته باشد و از طرف دیگر مسئولین استانی به این موضوع علاقمند باشند که خوشبختانه این دو اصل در دوره حاضر برقرار است.
 
گفتنی است؛ یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به دبیری دکتر محمود عزیزی از پانزدهم تا بیست و یکم مرداد در شهرستان بجنورد برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.