فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خبر داد:

برگزاری نخستین همایش جنگ ترکیبی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

نخستین همایش «جنگ ترکیبی، مفاهیم، رویکردها و الزامات» مردادماه جاری در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین همایش «جنگ ترکیبی، مفاهیم، رویکردها و الزامات»؛ باحضور امیر سرتیپ موسوی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، مردادماه جاری در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) افزود: جنگ ترکیبی، شیوه جدیدی از جنگاوری و تاکتیک است که از اوایل هزاره سوم میلادی در متون نظامی پیشرفته وارد شده و ما امروز در دافوس ارتش به دنبال بازآفرینی مفاهیمی از این نگاه هستیم تا در مسیر پیش‌بینی‌های دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، به نحو مطلوب از آنها استفاده نماییم.

سرتیپ دوم ولیوند در ارتباط با محورهای همایش جنگ ترکیبی گفت: علل و ماهیت جنگ ترکیبی، اصول و مبانی این جنگها و کاربرد یکان های رزمی در جنگ های ترکیبی سه محور عمده این همایش است.

وی در ادامه با اشاره به دریافت بیش از 270 مقاله توسط دبیرخانه این همایش گفت: در کمیته داوری همایش که با حضور20 نفر از استادان خبره دافوس ارتش و تعدادی از دانشگاه ها و مراکز مطالعاتی نیروهای مسلح تشکیل شد، طی سه مرحله ارزیابی شامل؛ روش‌شناسی، تخصصی و محتوایی، تعداد 20 مقاله منتخب جهت ارائه در نشست‌های تخصصی همایش مشخص شد.

ولیوند افزود: این همایش روز دوشنبه، یازدهم مردادماه جاری با حضور جمعی از فرماندهان و با سخنرانی امیر سرتیپ دکتر موسوی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب و تجهیزات مربوط به جنگ های ترکیبی در حاشیه همایش و در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خبر داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار