افزایش اعتبار خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان استثنایی

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنايی كشور از افزایش اعتبار خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان استثنایی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنايی كشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، از تداوم طرح خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و اظهار کرد:این سازمان در بحث کمک‌ هزینه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان وارد عمل شده که این روند از سال گذشته آغاز و امسال تداوم پیدا می‌کند البته اعتبارات اختصاص یافته به این طرح برای سال تحصیلی جدید افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کمک‌ هزینه‌ها برای دانش‌آموزان بر اساس دستور‌العمل‌‌های خاصی اعمال می‌شود گفت: بخشی از هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان توسط بیمه و بخش دیگر توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود که در بخش پرداخت توسط خانواده از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کمک‌ هزینه برای درمان اختصاص داده می‌شود.

عظیم‌ عراقی هزینه‌های طرح حمایتی را شامل عمل‌های جراحی، کاشت حلزون، خرید سمعک، عصا، واکر‌ و مواردی‌ نظیر آن برشمرد و اظهار کرد: این نوع خدمات موجب می‌شود تا  دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های تلفیقی روی آورند چرا که برخی دانش‌آموزان به سبب وجود مشکلات از تحصیل عادی باز می‌مانند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی بیان کرد: با توجه به بازخورد‌های مثبتی که از این طرح در سال گذشته دریافت شد؛ امسال با جدیت بیشتری برای اجرایی شدن این روند اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار