مشهد;

درمان4 هزار توریست در مراکز درمانی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت :در زمینه توریست درمانی ،بیش از 4 هزار نفر به مراکز درمانی در استان مراجعه کرده اند.

مراجعه بیش از 4 هزار نفر  توریست جهت درمان به مراکز درمانی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علیرضا رشیدیان در  اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به اینکه کشورمان دارای امنیت و نعمت امنیت است، افزود: بعد از امنیت سلامتی و برکت دومین نعمت است که آن هم  با فعالیت شما پزشکان  انجام می شود.
وی تصریح کرد: باید بای کاهش هزینه های درمان تلاش کرد و توزیع مناسب  از نیاز های اصلی کشورمان است که وزیر کشور نگاه ویژ های به این مسئله دارند.
وی ادامه داد:سند طرح تحول  سلامت  که از جمله بهترین برنامه هاست که در جمهوری اسلامی  ایجاد شده است که خدمات ویژه ای به مردم می دهد و الان پوشش بیمه سلامت  نزدیک به صد در صد شده که با سال های قبل از اجرای این طرح قابل قیاس نیست.
استاندار گفت:اعزام پزشکان و اقامت پزشکان به مناطق محروم و روستا ها جزء خواسته های  مردم بوده است  که امروزه این مهم اتفاق افتاده است .
رشیدیان با بیان اینکه  در حال حاضر در زایمان  سزارین 11 درصد کاهش داشته ایم، گفت: امروزه با ترویج زایمان طبیعی  که در استان داشته ایم تعداد زایمان های سزارین 11 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در استان خدمات پروازی درمان ارتقاء داشته ادامه داد: ما در استان 25 میلیون زائر  را هر ساله مورد پذیرایی قرار می دهیم که  در حال حاضر 2 هلی کوپتر  خدمات اورپزانسی را به نردم ارائه می دهند.
وی افزود: علاوره بر خدماتی که به زائران در استان داده می شود در بحث توریست درمانی بیش از 4 هزار نفر  به مراکز  درمانی در استان مراجعه کرده اند.
استاندار با تاکید بر اینکه در حال پیگیری تبادل اساتید و دانشجویان دانشگاهیان علوم پزشکی با کشور های همسایه هستیم ،گفت: اولین پیوند کبد  و کلیه در شهر هرات  انجام داده ایم.
رشیدیان با اشاره به اینکه باید در زمینه ارتقا خدمات هتلینگ بیمارستانی خوب تلاش کنیم و به ظرفیت های داخلی توجه کنیم، گفت: باید در زمینه هتلینگ  به ظرفیت های کشور و استان توجه کنیم  و رتبه اول کشور را بدست آوریم که جزء انتظارات وزیر بهداشت است.
وی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری در زمینه های مختلف درمان بهداشت و آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است، گفت:  علارغم کمبود های که در این زمینه داشته ایم  ولی با این حال رتبه سوم در پژوهش را پارسال کسب کرده ایم.
استاندار در پایان سخنانش افزود: زمینی در شرق مشهد برای مرکز درمانی با 540 تخت خواب با کمک آستان قدس رضوی تامین شده است و با تامین اعتبارات شاهد افتتاح آن بزودی باشیم.

انتهای پیام //

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.