ترامپ روسیه را به هک ایمیل کلینتون تشویق کرد

ترامپ اعلام کرد به شدت مشتاق است ایمیل های حذف شده کلینتون را ببیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشینگتن پست، دموکرات ها روز چهارشنبه در فیلادلفیا خود را آماده می کردند از گردهمایی خود استفاده کرده و تردیدهای تازه ای در خصوص شایستگی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری ایجاد کنند که ترامپ، خودش از روسیه خواست سرور ایمیل کلینتون را هک کنند تا پیام های «مفقود شده» را پیدا و برای عموم مردم افشا کنند.

ترامپ روز چهارشنبه طی یک کنفرانس خبری در استراحتگاه خود در جنوب فلوریدا گفت: «روسیه! اگر گوش می کنی امیدوارم بتوانی 30 هزار ایمیلی را که گم شده اند پیدا کنی. فکر کنم جراید ما بابت این کار به نحو شایسته از تو تقدیر خواهند کرد.»

وقتی از او سوال شد آیا پیامش نامناسب نیست؟ او پاسخ داد: «احتمالا روس ها این ایمیل ها را دارند. دوست دارم این ها افشا شوند. شکی ندارم که این طور است. اگر روسیه یا چین یا هر کشور دیگری این ایمیل ها را در اختیار داشته باشد، بی تعارف بگویم، به شدت خواهان دیدن آن ها هستم.»

ستاد کلینتون به سرعت نسبت به این اظهارات ترامپ، هشدار داد.

جیک سالیوان، مشاور ارشد سیاسی کلینتون در بیانیه ای گفت: «این اولین باری است که یک نامزد ریاست جمهوری، کشورهای خارجی را تشویق می کند علیه رقیب سیاسی اش جاسوسی کند. این دیگر از مسئله کنجکاوی گذشته است و سیاسی است؛ این مسئله، امنیت ملی است.»

اظهارات ترامپ، واکنش منفی رئیس مجلس، پال رایان را نیز به دنبال داشت. سخنگوی رایان در بیانیه ای گفت: «روسیه تهدیدی جهانی است و پوتین نباید در انتخابات دخالت کند.»

در رقابت های اولیه جمهوری خواهان، رایان چندین بار، اظهارات جنجالی ترامپ را محکوم کرد. وی یک ماه از دیدار با نمایندگان ترامپ خودداری کرد و هنگامی که ترامپ را پذیرفت، سوگند یاد کرد اگر احساس کند وی خط قرمزها را رد کرده است، با صدای بلند نظر خود را اعلام می کند.

در عین حال، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، معاون اول او جو بایدن و تیم کین که احتمال دارد جانشین او شود، صبح چهارشنبه مشغول تنظیم متن سخنرانی های خود برای دفاع از تجربه امنیتی کلینتون بودند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال موفقیت ترامپ گفت: «ما نمی دانیم» آیا جمهوری خواهان پیروز انتخابات خواهند شد یا نه و به دموکرات ها هشدار داد «هر کسی که وارد این کارزار شود و در آخر از کلینتون نترسد، زیان خواهد دید.»

جو بایدن در بیانیه ای محکم تر گفت که ترامپ با توجه به پیشینه اش، «هیچ چیز درباره سیاست خارجی نمی داند و نباید هم بداند. اما چیزی که مرا نگران می کند این است که می بینم هیچ کس تلاش نمی کند او را نصیحت کند.»

ترامپ با رد حمله ها و انتقادها، در مصاحبه اش، اوباما را «جاهل ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا» خواند که «دیدش به جهان، در هم و برهم است و جهان را به آشفته بازار تبدیل کرده است.»

ترامپ افزود: «تاریخ آمریکا، اوباما را به عنوان یکی از بدترین رئیس جمهوران آمریکا خواهد شناخت و من معتقدم هیلاری کلینتون از او هم بدتر است.»





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار