تبریز؛

پیش بینی خرید 500 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

500 هزار تن گندم مازاد بر نیاز در سال جاری از کشاورزان استان آذربایجان شرقی خریداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 کشور در آئین برداشت گندم و مراسم شکرگزاری در روستای مشک آباد بخش نظر کهریزی هشترود با اعلام این خبر افزود: در این راستا تاکنون 200 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و  بیش از 30 میلیارد ریال نیز از این بابت به حساب انان  واریز شده است. 

ابوالحسنی یادآورشد: هیچ گونه مشکلی در خرید و ذخیره سازی گندم وجود ندارد و پرداختی وجوه کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه و بانک کشاورزی است.

وی ادامه داد: محموله های خرد حمل بار گندم شامل تراکتور و وانت بار، بار خود را به مراکز خرید گندم و محموله های بزرگ شامل تریلی ها و کامیون ها به مراکز خرید دایمی و سیلوها تحویل می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این آئین با تاکید بر احیاء شرکت های تعاونی روستایی توسط دانش آموختگان کشاورزی، گفت: این اقدام موجب ایجاد زمینه اشتغال پایدار و تولید راندمان محصولات کشاورزی در روستاها می شود.

کریم مهری، با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی مردم از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی استان است، افزود: با تولید مناسب گندم در سال زراعی جاری در کشور، در مرز خودکفایی و خود اکتفایی در این زمینه هستیم.

وی، انتشار خبر هورمونی بودن مرغ های موجود در بازار در فضاهای مجازی را شایعه خواند و یادآور شد: چنین موردی در استان وجود ندارد و مرغ های موجود و تولیدی در سطح استان سالم است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تصور غلطی در بین مردم مبنی بر هورمونی بودن گوشت مرغ ها رواج یافته که باید این تصور از بین برود.

مهری، با انتقاد از صندوق بیمه محصولات کشاورزی، ادامه داد: این صندوق نمی تواند به تعهدهای خود عمل کند و لزوم مدیریت پوشش بیمه ای برای حمایت از کشاورزان ضروری است. 

وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید فراگیر و الزامی شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار