روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

ابتکار در مقابله با باجگیران مجازی/95 درصد بازار موبایل در تسخیر قاچاقچیان/جلوگیری از ارسال پیام اشتباه در تلگرام

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، ایران، تعادل، شرق، شهروند، جوان و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به ابتکار جدید برای مقابله با باجگیران مجازی، 95 درصد بازار موبایل در تسخیر قاچاقچیان و چگونگی جلوگیری از ارسال پیام اشتباه در تلگرام اشاره کرد.

روزنامه تعادل

روزنامه تعادل در صفحه دانش و فن امروز خود از ابتکار جدیدی برای مقابله با باجگیران مجازی خبر داد و نوشت: بدافزارهای باجگیر یکی از خطرناک ترین انواع بدافزارها هستند که با قفل کردن رایانه ها از کاربران درخواست پول برای دسترسی به اطلاعات خود می کنند، برای مقابله با این باج افزارها تعدادی از موسسات امنیتی دولتی و خصوصی مانند اینترپل سایتی را راه اندازی کرده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد بدون پرداخت پول به هکرها از دست باج افزارها خلاص شوند.

در ادامه این روزنامه به معرفی راهکارهایی پرداخته که کاربران اینترنتی بتوانند با آن از دست باج افزارها خلاص شوند.



روزنامه

روزنامه تعادل در ستون دیگر خبرهای خود از تقویت کارت گرافیک با حافظه فلش خبر داد و نوشت: شرکت ای ام دی فناوری جدیدی طراحی کرده که با استفاده از آن سرعت و عملکرد کارت‌های گرافیک بهبود داده می شود. این شرکت با استفاده از این فناوری می تواند یک ترابایت حافظه را به کارت های گرافیک بیافزاید.

در ادامه این روزنامه به بررسی نحوه کار کارت‌های گرافیک با حافظه فلش پرداخته است.


روزنامه

روزنامه جوان

روزنامه جوان در صفحه دانش و فناوری خود از تولید صفحات لمسی تلفن همراه با نانو ساختارها خبر داد و نوشت: با تولید الکترودهای رسانای شفاف که در ساخت سلول‌های خورشیدی و صفحات لمسی تلفن‌های همراه می‌توان به تولید زیرلایه‌ای یا قیمت ارزان‌تر و با کارایی بالاتر دست خواهیم یافت.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر این پروژه در ساختارهای نانو مقیاس مس از طریق تولید نانو الیاف کامپوزیتی برای تولید صفحات لمسی تلفن‌های همراه پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شهروند 

روزنامه شهروند در صفحه اقتصاد روز خود با توجه به پیامدهای تصمیم آنی در دولت گذشته برای 15 برابر کردن تعرفه واردات موبایل از تسخیر 95 درصدی بازار موبایل به دست قاچاقچیان خبر داد و نوشت: با بالا رفتن درصد تعرفه‌های واردات موبایل از 4 درصد به 60 درصد (افزایش 15 برابری) در دولت گذشته سودجویان از اجرای این طرح سود میلیاردی برای خود به رقم زدند و 95 درصد بازار موبایل به تسخیر قاچاقچیان در آمد.

درادامه این روزنامه به بررسی بیشتر سود کلان قاچاقچیان از بازار موبایل و تاثیر اجرای رجیستری در کاهش دخالت قاچاقچیان در این بازار پرداخته است.


روزنامه

روزنامه کسب وکار 

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوري اطلاعات امروز خود به بررسي بهترين گوشي هاي هوشمند مقاوم 2016 پرداخته است، کسب‌وکار نوشت: بيشتر گوشي هاي هوشمند موجود در بازار به هر اندازه امکانات داشته باشند باز هم وقتي حرف از مقاومت و دوام به ميان مي آيد چیزی برا گفتن باقی نمی‌ماند. گوشي هاي جان سخت از آن دسته گوشي هايي هستند که با مقاومت خود در برابر حوادث به راحتي ميدان را خالي نمي کنند. هدف از ساخت گوشي هاي  جان سخت مقاومت در مقابل ضربات و آسيب هاي شديد است.

در ادامه اين روزنامه به بررسي بيشتر کارايي گوشي هاي جان سخت و معرفي اين گوشي ها پرداخته است.


روزنامه


روزنامه کسب وکار در ستون ديگر خبرهاي خود از چگونگي جلوگيري از ارسال پيام اشتباه در تلگرام خبر داد و نوشت: در نسخه قبلي تلگرام مديران کانال‌ها توانستند يک مطلب ارسال شده را ويرايش کنند اما پس از به روزرساني نسخه 3.9 تلگرام اين قابليت براي مکالمات خصوصي و براي همه کاربران در همه مکالمات چه خصوصي و چه گروهي وجود دارد و امکان ويرايش پيام ها تا 2 روز بعد از ارسال ميسر است .

در ادامه اين روزنامه به بررسي بيشتر ويرايش پيام ارسال شده در تلگرام و نحوه آموزش ويرايش اين پيام ها در تلگرام پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شرق

روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود از ارائه اینترنت رایگان فیس بوک به کاربران خود خبر داد و نوشت: به تازگی هواپیمایی خورشیدی به نام  آکیلا  طراحی و ساخته شده که می‌تواند در ارتفاعات زیاد پرواز کند و هدفش آن است که با کمک ناوگانی از هواپیماهای مشابه خود، دسترسی به اینترنت را در اقصا‌ نقاط دنیا میسر کند. این هواپیما در اصل محور اصلی برنامه‌های این شرکت برای ارائه اینترنت به جمعیت هفت‌‌ میلیارد نفری زمین، فارغ از درآمد و محل زندگی‌شان به شمار می‌رود اما این فناوری همچنین منجر به ارائه نسل آتی خدمات فیس‌بوک خواهد شد که با تکیه بر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و مواردی از این دست توسعه می‌یابند.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر تاثیرات این هواپیما بر زندگی بشر و ارائه اینترنت رایگان پرداخته است.


روزنامه

روزنامه ایران 

روزنامه ایران در صفحه فناوری خود از راهکارهای مناسب برای اقتصادی پایدار و توسعه در صنعت نفت با استفاده از فناوری خبر داد و نوشت: سرمایه‌گذاری در صنعت آی سی تی و تکنولوژی برای داشتن اقتصادی پایدار و توسعه آن لازم و ضروری است، گرایش دولت‌های مناطق نفت‌خیز به حوزه آی تی و فناوری در توانایی دولت‌های مناطق نفت‌خیز در سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری تاثیرگذار است.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر سرمایه‌گذاری بیش از 54 میلیارد دلاری مناطق نفت‌خیز برای گرایش این صنعت از سنتی به سمت فناوری تکنولوژی پرداخته است.


روزنامه

روزنامه ایران در ستون دیگر خبرهای خود از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی خبر داد و نوشت: باند اینترنت داخلی به 10 هزار گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید در حالیکه پهنای باند اینترنت بین‌المللی 4 هزار گیگابایت بر ثانیه است. همچنین این روزنامه به بررسی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و اینکه طرح رجیستری برای گوش‌ی‌های فروخته شده اجرا نمی شود و فقط گوشی هایی که بعد از طرح رجیستری به مردم فروخته می شود مورد بررسی وزارت ارتباطات قرار می گیرد پرداخته است.


در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر موضوعات مختلف از جمله اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و کاهش تعرفه اینترنت به طور کامل پرداخته است.


روزنامه


گردآوری: زهره کلهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.