استثمار شکارچیان باشکوه طبیعت در "صنعت توریسم ببر"

جامعه جهانی حمایت از حیوانات (WAP) به جزئیات جدیدی از استثمار و سوءاستفاده از ببرها در صنعت گردشگری تایلند دست یافته‌است.

استثمار شکارچیان باشکوه طبیعت در به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت وُکاتیو در مطلبی نوشت: پس از رسوایی اخیر معبد ببر در تایلند که به بسته‌شدن این محل گردشگری منجر شد، جامعه جهانی حمایت از حیوانات (WAP) به جزئیات جدیدی از استثمار و سوءاستفاده از ببرها در صنعت گردشگری تایلند دست یافته‌است.

کشور تایلند، علی‌رغم جاذبه های متنوع گردشگری به سوء استفاده از حیوانات جهت ارتقای صنعت گردشگری خود روی آورده‌است. مشاوران سفر و وب‌سایتهای گردشگری به تازگی گونه خاصی از ماجراجویی در تایلند را ترویج می‌دهند و آن، "صنعت توریسم ببر" است!

در بخشی از گزارش جامعه جهانی حمایت از حیوانات (WAP) آمده است: سلفی با ببرها یک پرتره از صنعت توریسم ببر در تایلند است. این صنعت از سال 2010 فعالیت خود را بر پایه اسارت، استثمار و سوءاستفاده از ببرها آغاز کرد و در حال حاضر به سرگرمی مفرحی برای گردشگران تبدیل شده‌است.

در سال 2010 آمار ببرهای در اسارت از 632 قلاده فراتر نمی رفت و این در حالی است که از مارس 2015 (اسفندسال 94) تا ژوئن 2016(تیر سال 95) تعداد ببرهای دربند با صعود 33 درصدی به 830 قلاده افزایش یافته‌است. این رویه تنها به دلیل استقبال گردشگران از صنعت گردشگری ببر در تایلند است.

در صنعت مدرن توریسم ببر، افراد با نزدیک شدن به ببرهای دربند با آنها عکس می‌گیرند یا آنها را نوازش می‌کنند. در برخی موارد نیز گزارشی از بدرفتاری و آزار حیوانات اسیر به وسیله برخی گردشگران ارائه شده‌است.

جامعه جهانی حمایت از حیوانات (WAP) در بخشی از گزارش خود اینگونه می نویسد: ببرهای اسیر، قربانیان خاص گردشگری غیرمسئولانه صنعت گردشگری تایلند هستند. گردشگران هزینه بالایی برای گرفتن سلفی با ببرها پرداخت می‌کنند تا شاید شجاعت خود را با انتشار این عکسها در شبکه‌های اجتماعی به رخ بکشند. این صنعت، نه تنها شکارچیان باشکوه طبیعت را در معرض انقراض و نابودی قرار می‌دهد بلکه کاملا غیرقانونی است.

بازرسان جامعه جهانی حمایت از حیوانات در بازه زمانی یکساله از برپایی 17 حوزه برای معرفی صنعت توریسم ببرها خبر داده‌اند. جولی میدل‌کوپ –رئیس یک کمپین حیات وحش—در بیانیه‌ای ترویج صنعت گردشگری ببر را بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: در 5 سال گذشته 207 ببر صرفا برای تفریح و سرگرمی گردشگران، جان خود را از دست داده‌اند. نزدیک شدن به این حیوانات وحشی، درآغوش‌گرفتن آنها و سلفی انداختن با این شکارچیان زیبا، جاذبه‌ای بی رحمانه است.

این فعال حقوق حیوانات همچنین خواستار توقف فروش بلیت مناطق نگهداری ببرها در تایلند شد.

پیش از این نیز جاذبه گردشگری معبد ببر در تایلند اعتراض بسیاری از حامیان حقوق حیوانات را به دنبال داشت که در نهایت به بسته شدن این معبد انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار