قناعتی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

انتقال پایتخت نیاز به برنامه 50 ساله دارد/ سایر کشور‌ها نشست زمین دارند، ولی حادثه رخ نمی‌دهد

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کشورهای خارجی به دلیل مقاوم سازی بالا، هیچ گونه مشکلی بر اثر نشست زمین رخ نمی‌دهد.

انتقال پایتخت نیاز به برنامه 50 ساله دارد/ سایر کشور‌ها نشست زمین دارند، ولی حادثه رخ نمی‌دهدابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علت اصلی نشست زمین در تهران، اظهار داشت: امروزه برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی توسط شهرداری تهران، شرکت ها، نهادها و همچنین بخش مردمی، علت اصلی نشست زمین در تهران است.

وی افزود: برداشت های بی حساب و کتاب از آب های زیر زمینی شهر تهران توسط بخش خصوصی و مردمی باعث شده که زمین نشست کند.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه هر شخصی بدون پرداخت مجوز، چاه احداث کرده و از آن برداشت می کند، تصریح کرد: مناطق شمال تهران عمدتا با احداث استخر، از آب های زیر زمینی برداشت می کنند، به همین دلیل در برخی از چاه ها مصرف آب بالا بوده و قیمت آب سیر صعودی داشته است.

قناعتی تاکید کرد: در گذشته آب های بسیاری در مسیل های تهران حرکت می کردند که اجازه فروکش شدن زمین را نمی دانند، اما در حال حاضر به دلیل برداشت های بی رویه، زمین در حال فروکش شدن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حاشیه های تهران زمین نشست کرده است، افزود: شهر تهران با بیش از 90 کیلومتر مربع وسعت و 13 میلیون جمعیت و فضاهای اداری، یک شهر کوچک نیست که بتوانیم در آن تغییراتی ایجاد کنیم به همین دلیل باید به دنبال یک راهکار اساسی برای حل این موضوع باشیم.

قناعتی با تاکید بر اینکه تهران را نمی توانیم تخلیه کنیم، گفت: زمانی بحث انتقال پایتخت به شهر دیگری مطرح بود، اما این کار به دلیل ازدحام جمعیت و وجود وزارت خانه ها در شهر تهران، به یک برنامه 50 ساله نیاز دارد.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در کشورهایی مانند ژاپن وضعیت نشست زمین بسیار بالاتر از تهران است، تصریح کرد: در این کشورها به دلیل مقاوم سازی بالا، هیچ گونه مشکلی در آن رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: تنها راه نجات تهران از حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، مقاوم سازی بافت های فرسوده است و دولت نیز باید در این خصوص اقداماتی انجام دهد.

قناعتی گفت: باید با مقاوم سازی ساختمان ها، گام هایی اساسی در راستای تغییرات ساخت و سازها برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
حالا که برجام شده وخطر جنگ از رو سرمون برای همیشه ورداشته شده نباید بیشتر از این بهانه گیری کرد و باید پادگانها و کارخونه ها رو هر چه زودتر بفرستیم شهرستانهای خوش آب و هوا
آخرین اخبار