لزوم توسعه مراکز پژوهشی درکنار دریا/ تبادل اطلاعات و داده‌های دریایی آسان می شود

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی از لزوم توسعه مراکز پژوهش و تحقیقاتی در کنار دریا و به کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان در پروژه های پژوهشگاه خبر داد.

ناصر حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دیدار روزهای پیشین خود با رییس دانشگاه هرمزگان و اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با آنها، گفت: نقاط بسیار زیادی از خلیج فارس وجود دارد که هنوز کار علمی و تحقیقاتی روی آن انجام نشده است.

حاجی زاده ذاکر کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه را ظرفیتی جدید در ناوگان تحقیقاتی دریایی و فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از دریای خلیج فارس، عمان و اقیانوس هند دانست.

وی توسعه آینده پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، توسعه مراکز در کنار دریا و جذب هیات علمی را مورد تاکید قرار داد و درباره زمین این مرکز در بندرعباس گفت: پژوهشگاه، ساخت و راه اندازی مرکزی مجهز را در دستور کار و اولویت خود دارد.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به گستردگی سواحل در خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: کارهای پژوهشی و میدانی زیادی در پیش داریم که امیدواریم با همکاری مشترک با مراکز مختلف مثل دانشگاه هرمزگان بتوانیم دستاوردهای مفیدی برای کشور رقم زنیم.

حاجی زاده ذاکر درباره محورهای همکاری با دانشگاه هرمزگان یادآور شد: به کار گیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در پروژه های پژوهشگاه، تسهیل تبادل اطلاعات و داده های دریایی، پشتیبانی متقابل مالی از پروژه های ارسالی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تبادل استادان جهت فراگیری علوم مشترک و استفاده از امکانات آموزشی، همکاری در زمینه انتشار نشریه علمی پژوهشی مشترک و کمک و همکاری دانشگاه در توسعه مرکز خلیج فارس پژوهشگاه  از اهم محورهای همکاری دو جانبه بین طرفین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین علی اکبر شیخی رییس دانشگاه هرمزگان، انگیزه و چشم انداز دانشکده علوم و فنون دریایی را راه اندازی قطب زیست فناوری دریا در وزارت علوم و دانشکده برتر دریایی در سطح کشور دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار