اولاند: برای حفاظت بهتر از شهروندان فرانسوی گارد ملی تشکیل می‌شود

رییس جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که گارد ملی از نیروهای ذخیره حاضر برای حفاظت بهتر از شهروندان در برابر حملات تروریستی شکل خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، فرانسوا اولاند امروز (پنجشنبه) تایید کرد که گارد ملی از نیروهای ذخیره حاضر برای حفاظت بهتر از شهروندان در برابر حملات تروریستی شکل خواهد گرفت.

اولاند افزود که رایزنی های پارلمانی برای شکل دادن چنین نیرویی در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد که این نیروها هرچه سریعتر برای محافظت از فرانسوی های به وجود آید.

تصمیم تازه فرانسوا اولاند در پی حادثه سه شنبه گذشته برابر با پنجم مرداد ماه و کشته شدن یک کشیش در کلیسایی در نرماندی صورت می گیرد.

عاملان این حادثه که تنها دو نفر بودند و گروه تکفیری – تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، سه شنبه گذشته با حمله به یک کلیسای کاتولیک در شهرستان 'سن ماریتیم' در منطقه نرماندی فرانسه، چند نفر را گروگان گرفتند و یک کشیش را به قتل رساندند و سرانجام هر دو مهاجم به ضرب گلوله پلیس کشته شدند.

این حمله تروریستی در شرایطی رخ می دهد که درمورخ 14 ژوئیه برابر با 24 تیرماه گذشته نیز حمله یک راننده کامیون به مردم شهر 'نیس' در جنوب شرق فرانسه بیش از 80 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت و داعش بار دیگر مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود. 

افزایش حمله های تروریستی در فرانسه، انتقاد های بسیاری را متوجه دولت این کشور کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار