سوگواره هنر عاشواریی باعث شده هنرمندان به واقعه عاشورا قدم بگذارند

اگر به جای استفاده از طرح‌ها و نمادهایی كه خیلی به فرهنگ ما ربطی ندارند از المان‌هایی با موضوع عاشورا استفاده كنیم، می‌توان گفت كه در ترویج نهضت عاشورا موفق بودیم.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدرضا دوست محمدی مدرس تصویرسازی و داور دوره‌های گذشته سوگواره هنر عاشورایی، با بیان اینكه سازمان‌ها و نهادهای مختلفی درخصوص موضوعات عاشورا فراخوان منتشر می كنند، اظهار داشت: نكته‌ای كه در سوگواره هنر عاشورایی و تمام جشنواره‌هایی كه با این موضوعات برگزار می‌شوند وجود دارد در این است كه آثار آن‌ها محدود به اكران در نمایشگاه‌ها و گالری ها شده است و خیلی در بستر جامعه نمی توان آن را مشاهده كرد. در حالی كه این موضوعات كه مردم به آن ارادت دارند باید زمینه نمایش آن در مكان‌های عمومی به وجود آید تا شاهد گسترش آن باشیم.
 
وی ادامه داد: به زعم بنده این یك كار فرهنگی است و باید سعی شود تا از ظرفیت‌های تبلیغی به نحو احسن استفاده كرد تا همان طور كه در كنار بسیاری از كارهای هنری كه در دكوراسیون خانه ها وجود دارد از آن‌ها هم استفاده كرد و اگر به جای استفاده از طرح‌ها و نمادهایی كه خیلی به فرهنگ ما ربطی ندارند از المان‌هایی با موضوع عاشورا استفاده كنیم می‌توان گفت كه در ترویج نهضت عاشورا موفق بودیم.
 
این گرافیست كشورمان، مشاركت بسیاری از طراحان در سوگواره هنر عاشورایی را نشان از تعهد هنرمندان ما به مباحث دینی دانست و گفت: وجود این سوگواره باعث شده تا هنرمندان تشنه به واقعه عاشورا قدم در این عرصه بگذارند و هر كسی بسته به نوع نگاه و درك خود از این واقعه به كشیدن طرح بپردازد و به نوعی ادای دین خود را در قالب ارائه هنرشان به سالار شهیدان و یاران او داشته باشند.
 
دوست محمدی نقش تولید كننده‌های آثار فرهنگی و هنری را در ترویج قیام عاشورایی در میان مردم تأثیرگذار خواند و بیان كرد: این تولید كننده ها باید سعی كنند تا با تغییر ذائقه مردم و استفاده از طرح‌ها و نمادهایی در قالب مباحث عاشورایی و ارتباط  و حمایت از آثار برتر جشنواره‌هایی با این موضوعات سعی كنند تا این هنر ارزشی بیشتر در درون زندگی مردم وارد شود.
 
وی در پایان خاطرنشان كرد: چند سالی است كه راه‌پیمایی مردم را در اربعین شاهد هستیم و اگر بتوان شرایطی را به‌وجود آورد كه در مسیر راه‌پیمایی از این اقلام و آثار  استفاده شود و آثار هم از نظری قابلیت ارتباط با مردم سایر كشورها را داشته باشد بهتر می توان جواب گرفت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار