اصفهان؛

توصیه امام جمعه اصفهان در خصوص استفاده از فضای مجازی

امام جمعه اصفهان گفت: آموزش گسترده به جوانان و طلاب حوزه علمیه برای ورود آگاهانه به فضای مجازی و بهره مندی از این عرصه برای تبلیغ دین، لازم و ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولان موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان اظهار کرد: تبلیغ دین و شناخت دین اسلام اختصاص به زمان و مکان و نیاز به ابزار خاصی ندارد بلکه شریعت اسلام آنقدر پویا و جامع است که در هر عصر با توجه به نیازهای جامعه پاسخگوی نیازها و مسائل آن است.

وی افزود: طلاب برای ورود به فضای مجازی باید از تخصص لازم برخوردار باشند تا بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کند و به تبلیغ دین بپردازد چراکه تبلیغ دین در فضای مجازی مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: وظیفه اصلی مبلغان دین، امر به معروف و نهی از منکر است؛ بنابراین می‌توان از فضای مجازی برای تحقق این امر بهره‌ جست تا شاهد تبلیغ دین در گستره جهانی باشیم.

وی به توصیه های رهبر معظم انقلاب به طلاب و روحانیون برای ورود به بحث فضای مجازی و مبارزه با اقدامات ضد اسلامی و معرفی اسلام ناب اشاره کرد و گفت: بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که نه تنها طلاب بلکه همه نسل جوانی که توانایی ورود به این عرصه را دارند اقدام کنند تا بتوانند از شریعت اسلام تصویر روشن و درستی را به مخاطبان عرضه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخورد ما با دشمن باید با سبک و سلاح روز باشد، امروز فضای مجازی یکی از سلاح های روز است که دشمن از این طریق درصدد ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی است و روحانیان و طلاب به عنوان پاسداران اسلام و انقلاب باید برای تقابل با دشمن هوشمندانه به این عرصه ورود کنند.

وی افزود: آموزش گسترده به جوانان و طلاب حوزه علمیه برای ورود آگاهانه به فضای مجازی و بهره مندی از این عرصه برای تبلیغ دین، لازم و ضروری است، باید تخصص ها و مهارت های لازم تبلیغ دین برای همه طلاب دراین عرصه عرضه شود، که موسسه تحقیقات رایانه ای بخشی از این رسالت خطیر را انجام داده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: از گذشته تا به امروز دغدغه تاسیس مدرسه علمیه تخصصی تبلیغ را برای طلاب داشته ام، دراین مدرسه باید بتوانیم فن و تخصص منبر و خطابه تدریس شود، نرم افزارهایی تولید شده نظیر بازار کتاب قائمیه توسط موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان که بالغ بر 16 هزار کتاب در آنها بارگذرای شده است، برای تامین محتواهای منبرهای مبلغان مفید است.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید مجید نبوی ، مدیر موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان به تشریح و توضیح پیرامون نحوه شکل گیری این موسسه و اهداف آن پرداخت و اظهار کرد: موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، از سال 87، با فعالیت خالصانه و شبانه روزی گروهی از نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان برای تسهیل و تسریع دسترسی محققان به آثار و ابزار تحقیقاتی در حوزه علوم اسلامی، بر مبنای اجرای طرحی در قالب « مدیریت آثار تولید شده و انتشار یافته از سوی تمامی مراکز شیعه» تلاش می کند تا مجموعه ای غنی و سرشار از کتب و مقالات پژوهشی برای متخصصان، و مطالب و مباحثی راهگشا برای فرهیختگان و عموم طبقات مردمی به زبان های مختلف و با فرمت های گوناگون تولید و در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهد.

وی یادآور شد: بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین، تقویت انگیزه عامه مردم بخصوص جوانان نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن محتوای سودمند به جای مطالب بی محتوا در تلفن های همراه، تبلت ها، رایانه ها و سرویس دهی به محققان طلاب و دانشجو از جمله اهداف تعریف شده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.