قزوین؛

برترین های مسابقات آزمایشگاهی دانش آمورزی/ اضافه شدن درس آزمایشگاه به پایه دهم

چهاردهمین دوره مسابقات ازمایشگاهی دانش اموزی کشور در قزوین با برتری تیم خراسان رضوی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ در این مسابقات تیمهای قزوین و مازنداران هم دوم و سوم شدند.

در این دوره از مسابقات در رشته فیزیک ، استان خراسان رضوی موفق به کسب مقام اول شد و استانهای قزوین و کردستان مقامهای دوم و سوم را کسب کردند .

در رشته شیمی هم استانهای قم ، قزوین و مازندران به ترتیب مقامهای اول تا سوم را به دست اوردند .

در رشته زیست شناسی ، استان مرکزی رتبه اول را از آن خود کرد و استانهای قزوین و خراسان رضوی رتبه  دوم و سوم را کسب کردند .

تیم های اذر بایجان غربی در رشته زیست شناسی و خوزستان در رشته شیمی و شهرستانهای تهران در رشته زیست شناسی  ، بعنوان تیمهای برگزیده اخلاق شناخته شدند .

معاون متوسطه وزارت اموزش و پرورش  سخنران اصلی این مراسم گفت: امسال ازمایشگاه بعنوان یک درس به مجموعه دروس پایه دهم  اضافه شده است .

زرافشان افزود : در ردیف بودجه ای که مجلس شورای اسلامی انرا تصویب کرد  که دو درصد از درامد گاز برای توسعه ازمایشگاههای کشور اختصاص یافته است .

زرافشان گفت : امسال اولویت تجهیز ازمایشگاههای پایه دهم است .

وی همچنین از ساخته شدن 115 پژوهش سرا در کشور خبر داد و گفت : در حال حاضر 500 پژوهش سرا دانش اموزی فعال است که مدارس می توانند از ازمایشگاههای پژوهش سرا ها استفاده کنند .

زرافشان بودجه ی کافی برای تجهیز ، کل دوره های تحصیلی را بیش از140 میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت : با تخصیص به موقع این بودجه امکانات اموزشی ازمایشگاهها تا مین می شود.

وی همچنین گفت : ازبودجه پارسال خریدهایی برای مدارس انجام شده که سال تحصیلی جدید این امکانات وارد مدارس می شود .

زرافشان ،شتاب بخشی به توسعه علمی کشور را از اهداف اصلی وزا رت اموزش و پرورش دانست و گفت : برگزاری این مسابقات در واقع بستر سازی برای شتاب بخشی به توسعه علمی کشور است.

زرافشان با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای دانش اموزان گفت : دانش اموزان با عملیاتی کردن آ نچه که در ذهن دارند ، می توانند عرصه توسعه علمی کشور را سریعتر طی کنند .

وی مشارکت تیمی در مسابقات برای ایجاد هم افزایی در توانمندیها  را از مزیتهای این دوره از مسابقات ذکر کرد .

معاون متوسطه وزارت اموزش و پرورش مهمترین رویکرد وزارت اموزش و پرورش را کاربردی کردن مفاهیم اموخته شده بیان کرد .

داوود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برگزاری مسابقات آزمایشگاهی و تجهیز پژوهش سراها موجب رشد علمی دانش آموزان می شود.

سالار قاسمی مدیرکل اموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت : در حال حاضر6 پژوهش سرای دانش آموزی در استان داریم که 8 پژوهش سرای دیگر به آن اضافه خواهد شد.

در چهاردهمین دوره مسابقات ازمایشگاهی کشور 288 دانش اموز دختر و پسر شرکت داشتند.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار