زاهدان؛

امضا تفاهم نامه ایران و پاکستان در حوزه تجارت مرزی

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: ایران و پاکستان یادداشت تفاهم نامه در حوزه تجارت مرزی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،مجید ارجونی گفت : مراودات بین‌المللی و منطقه‌ای در حوزه ریلی در چند سال گذشته به سبب تحریمها علیه ایران کاهش یافته بود که خوشبختانه پس از توافق هسته‌ای توانستیم برای نخستین بار حمل و نقل ریلی بین آسیای میانه و پاکستان را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: بارگیری برنج پاکستانی به سمت ایران و صدور سیمان، قیر و گوگرد از ایران به سمت پاکستان از جمله این مبادلات تجاری است.

وی افزود: با توجه به عریض بودن خطوط ریلی پاکستان که با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد، متاسفانه قطارهای جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند در این مسیر تردد کنند.
ارجونی تصریح کرد: این مشکل سبب شده ایران برای انجام مبادلات تجاری از ناوگان ریلی پاکستان استفاده کند که تعلل و کم‌کاری کشور پاکستان در این زمینه همواره مشکل‌ساز بوده است.

ارجونی تصریح کرد: براساس مذاکرات و توافق انجام شده مقرر گردید ماهیانه بین 4 تا 8 رام قطار باری جهت حمل و نقل کالاها بین دو کشور در تردد باشند که این مورد در نشستهای قبلی ماهیانه 2 رام قطار بوده است و این قرارداد حتی در شرایطی که باری از سوی طرفین وجود نداشته باشد نیز قابل اجراست.

وی گفت:بی‌تردید برقراری منظم قطار های باری بین ایران و پاکستان زمینه افزایش تجارت و نیز گسترش همکاریهای اقتصادی بین دو کشور را فراهم می‌کند.

 وی گفت: طرف ایرانی و پاکستانی با امضای این تفاهم‌نامه توافق کردند تا تردد قطار باری و کانتیربر بطور منظم بین  سیستان و بلوچستان ایران و  بلوچستان پاکستان تردد کند تا از این طریق انجام فعالیتها و همکاریهای تجاری میان دو استان و دو کشور، با سرعت بیشتر و مشکلات کمتر انجام شود.

انتهای پیام/پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.