3هزار نفر از کارکنان غول بانکی لویدز تعدیل می‌شوند

بانک انگلیسی لویدز روز پنجشنبه تایید کرد که در نظر دارد ضمن بستن 200 شعبه اش، تا 3 هزار تن دیگر از کارکنانش را به منظور کاهش هزینه ها و مقابله با شوک ناشی از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا، تعدیل کند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان T اسکای نیوز روز پنجشنبه در گزارشی گفت: به رغم سود 2.5 میلیارد پوندی این بانک در شش ماهه اول سال جاری، اما 'آنتونیو هورتا اوسوریو 'مدیر اجرایی لویدز پیش بینی می کند که سودآوری این بانک پس از همه پرسی 23 ژوئن که در جریان آن مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، روند آهسته تری را طی کند.

مدیر اجرایی بانک لویدز در گفت وگو با اسکای نیوز گفت: به دنبال همه پرسی برگزیت، افق اقتصادی انگلیس مشخص نیست. ضمن آنکه تاثیر دقیق برگزیت به شماری از مولفه ها از جمله نتیجه مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا و برخی حوادث اقتصادی بستگی دارد. 

بنا به گزارش اسکای نیوز، تعدیل نیرو توسط بانک لویدز سبب خواهد شد تا این بانک بتواند 400 میلیون پوند دیگر تا آخر سال جاری میلادی پس انداز کند.  این تصمیم پس از آن گرفته شد که انتظار می رود بانک مرکزی انگلیس برای مقابله با شوک اقتصادی ناشی از برگزیت نرخ بهره بین بانکی را کاهش دهد.نرخ بهره بین بانکی در انگلیس هفت سال است که نیم درصد باقیمانده اما انتظار می رود که در ماه های آتی به 0.25 درصد و یا صفر درصد هم برسد.

بانک انگلیسی لویدز از ابتدای سال 2014 تاکنون 9 هزار تن از نیروهایش را کاهش داده و در صورتی که 3 هزار تن دیگر را نیز تعدیل کند این رقم به 12 هزار تن خواهد رسید.

تصمیم بانک لویدز در خصوص کاهش نیروهایش سبب شد تا ارزش سهام این بانک در نخستین ساعات کار بورس سهام لندن، 3.6 درصد کاهش یابد.

اسکای نیوز به نقل از "روی مک گروگور" بازرس اتحادیه کارگری «یونایت» عنوان کرد: این کاهش نیرو تاثیر مستقیمی بر کیفیت ارائه خدمات به مشتریان این بانک خواهد داشت.

این شبکه به نقل از وی افزود: ظرف روزهای آینده با مقامات بانک لویدز در خصوص جزئیات این طرح به ویژه کاهش سریع کارکنان این بانک گفت وگو خواهیم کرد.

بانک لویدز، یک موسسه مالی و بانکداری بزرگ انگلیسی است، که درزمینهٔ ارائه خدمات بانکداری، بیمه، سرمایه گذاری و مزایای بازنشستگی فعالیت می کند. 

ریشه های تاسیس بانک لویدز به سال 1765 میلادی و تشکیل بانک 'لویدز تی اس بی' بازمی گردد. این گروه در سال 2009 میلادی و در پی ادغام لویدز بانک و شرکت خدمات مالی 'اچ بی اس او'؛ که خود از ادغام چهار بانک انگلیسی تشکیل شده بود، راه اندازی شد. 

بانک لویدز در اسکاتلند به ثبت رسیده است و شعبه مرکزی این بانک در شهر لندن، قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن و نیویورک معامله می شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار