زاهدان؛

رتبه نخست سیستان و بلوچستان در مبتلایان هپاتیت بی

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 2 استان سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین آمار مبتلایان به هپاتیت بی در کشور را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،سهیلا خسروی  با بیان اینکه بیشترین میزان مبتلایان به بیماری هپاتیت بی کشور در سیستان و بلوچستان و گلستان هستند، افزود: رسانه ها باید در این امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نمایند.

وی با بیان اینکه هپاتیت بی قابل درمان و پیشگیری است، گفت: راه های ابتلا به این بیماری گوناگون است اما مهمترین آن خالکوبی و اعتیاد می باشد.
 
خسروی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با انجام یک آزمایش و تست از وجود این بیماری در خود آگاه شوند و نسبت به درمان پیش از این که دیر شود اقدام نمایند.

مدیر کل انتقال خون  تصریح کرد: شناسایی فرد مبتلا به این بیماری سبب می شود که نه تنها خانواده وی واکسینه شوند بلکه به راحتی جلوی انتقال و درمان این بیماری نیز گرفته می شود.

وی افزود: در صورت عدم مراجعه و یا دیر مراجعه کردن شخص برای درمان این بیماری سبب بروز مراحل حاد آن و ابتلا به سیروز کبدی می شود که در آن صورت باید پیوند کبد صورت گیرد .

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.