مهاباد؛

سنجش آمادگی نیروهای امدادی مهاباد با اجرای مانور زلزله

به منظور آمادگی ماموران انتظامی در شرایط بحرانی ، مانور و تمرین فرضی زلزله در مهاباد به اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، از آنجا که ایران کشوری زلزله خیز است و در این میان آذربایجانغربی با وجود کوهستانی بودن از خطر زلزله در امان نیست ، با هدف سنجش آمادگی و توانمندسازی نیروهای امدادی ، پیش از ظهر امروز نیروهای انتظامی مهاباد مانور مقابله با زلزله برگزار کردند.

سرهنگ محمد طالبی رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در مهاباد گفت : در این مانور با فرض تخریب 70 درصد ستاد فرماندهی انتظامی ، بقیه امکانات به مقر یدکی منتقل شد تا خدمات رسانی به شهروندان در مواقع بحرانی به خوبی انجام شود.
اعضای جمعیت هلال احمر مهاباد هم با بیش از30 نفر نیرو به آسیب دیدگان خدمت رسانی میکردند.

احمد مومن پور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد گفت : در این رزمایش اعضای جمعیت هلال احمر دو وظیفه اصلی داشتند یکی خدمت رسانی به مصدومان زلزله و انتقال آنان به مراکز درمانیو پس از آن انتقال امکانات به مقر یدکی و انجام کمکهای اولیه برای آسیب دیدگان و دیگری مشاوره درمانی برای کسانی که به لحاظ روحی آسیب دیده اند.

مانور زلزله شامل چهار بخش وقوع زلزله و ایجاد تلفات ، انتقال مقر یدکی ، مقابله با سرقت و درگیری در سطح شهر بود.

جعفر کتانی فرماندار شهرستان مهاباد هم گفت : مهاباد پنجمین شهرآذربایجان غربی است که این رزمایش در آن اجرا میشود.

اهمیت برگزاری مانورهای هدفمند در این است که بتوان با بالابردن سرعت عمل و دقت در خدمات رسانی ، میزان خسارت و تلفات وارده در زمان وقوع حوادث را به حداقل رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.