علی سرتیپی:

اگر کتاب خوبی به دستم برسد، دوست دارم فیلم آن را بسازم

اگر کتاب خوب به دستم برسد و در نهایت به کار خوبی تبدیل شود، دوست دارم که آن فیلم را بسازم.

علی سرتیپی، تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با علاقه‌اش به ساخت فیلم‌های اقتباسی اظهار داشت: ساخت فیلم‌های اقتباسی باید اتفاق بیفتد، اگر کتاب خوب به دستم برسد و در نهایت به کار خوبی تبدیل شود، دوست دارم آن را بسازم.

تهیه کننده «دراکولا» در خصوص کمک سینما به ادبیات و ارتقا یافتن سینما با یاری ادبیات اظهار داشت: این اتفاق خوب در دنیا به مراتب رخ می‌دهد و خیلی هم خوب و لازم است که ادبیات و سینما با هم پیوند داشته باشند،اما در سینمای ایران خیلی کم از این دست فیلم‌ها ساخته می‌شود و اگر از اثری موفق، فیلمی ساخته شود، خیلی هم خوب است.

وی در خصوص علت کمبود فیلم‌های برگرفته از ادبیات در سینمای ایران، بیان کرد: تا به حال این اتفاق نیفتاده است و نمی‌دانم که این کم کاری از کجا شکل می‌گیرد، تا چند وقت پیش به این قضیه اهمیت داده شد و برای تولید فیلم‌های اقتباسی بنیاد سینمایی فارابی کتاب‌های زیادی را که قابلیت فیلم شدن را داشتند، خریداری کرد، اما در نهایت اتفاقی نیفتاد.

سرتیپی ادامه داد: به هر حال ما امید داریم با رونقی که به تازگی سینمای ایران را گرفته است، به این مسئله هم پرداخته شود و به زودی شاهد فیلم‌های اقتباسی خوب در سینمای ایران باشیم.

تهیه کننده «پل چوبی» در پایان در خصوص معیارهای انتخاب فیلمنامه برای ساخت فیلم گفت: اصلی‌ترین معیار، استاندارد بودن فیلم است و این که قابلیت برقراری ارتباط با مردم را داشته باشد و مردم فیلم را دوست داشته باشند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.