روزهای منحنی می‌آید

کتاب «روزهای منحنی» اثر کمال شفیعی زیر چاپ رفت.

کمال شفیعی، شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انتشار اثر جدید خود گفت: هم اکنون کتابم با عنوان «روزهای منحنی» در چاپخانه زیر چاپ است. مجموعه شعر نوجوان شامل 15 شعر نیمایی با فضایی متفاوت در این کتاب دیده می‌شود. تصویرگری این اثر به اتمام رسیده است و تا دو، سه هفته آینده توسط نشر امیرکبیر توزیع می‌شود.
 
وی افزود: «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند» مجموعه شعر دیگرم است که توسط نشر پیدایش منتشر شد. هم اکنون تصویرسازی و آماده سازی کتاب در حال انجام است و تا چند ماه آینده منتشر می‌شود. 

شفیعی تصریح کرد: در این کتاب مجموعه شعرهای سپید نوجوان را به طور عمده با فضاهایی متفاوت و تازه آورده‌ام. فضاهایی که علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌های نوجوانان را مطرح می‌کند و نگاه‌های این قشر را با خود دارد. این مجموعه تعداد شعرهای بیشتری نسبت به سایر مجموعه‌های شعر دارد. سعی کردم فضای کتابم به گونه‌ای باشد که ایده‌ها و انگیزه‌های نوجوانان امروز را بیاورم و آنها را به اهمیت با هم بودن و خانواده متوجه کنم.
 
این شاعر کودک و نوجوان با اشاره به مجوعه شعر جدید دیگر خود اظهار داشت: «همه بچه های جهان سپید هستند» توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. تصویرگری این کتاب به اتمام رسیده و مقدمات انتشار آن فراهم شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این‌ها هم اکنون یک کار بزرگسال در حوزه تاریخی در دست نگارش دارم. کار فیش برداری این کتاب تمام شده است و کار نگارش آن را انجام می دهم. این کتاب یک اثر سیاسی و اجتماعی است که بیش از هزار صفحه می‌رسد و در آن به بررسی تاریخ غرب ایران و همدان می‌پردازم. از دوران نوسنگی و غارنشینی تا دوران تاریخی ایران پیش و پس از اسلام را در غرب ایران در این کتاب آورده‌ام. این ذکر تاریخی تا دوران پهلوی دوم ادامه دارد.  
 
شفیعی ادامه داد: کتاب دیگری را در حوزه زبانشناسی و جغرافیای زبان از تقی رفعت و نیما و پیش از نیما در دست نگارش دارم. زبان پیروان نیما و شعر سپید را در این کتاب بررسی کردم. همچنین در کنار آن به بررسی شعر دهه هفتاد و جنبه‌های زیباشناسی و پدیدارشناسی در ادبیات می پردازم. بخش عمده این کتاب آماده سازی شده است و در حال پیاده سازی آن هستم. این کار برای فروردین و اردیبهشت سال 96 منتشر می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.