سینما در هفته‌ای که گذشت؛

خبری خوش برای شهرستانی‌ها/ اکران «فروشنده» فرهادی در گروه هنر و تجربه

سینما سیار در دیدار رئیس سازمان سینمایی با مدیران ارشاد استان‌ها افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سینما در هفته اول دومین ماه تابستان آرام و بی حاشیه گذشت.
 
افتتاح سینما سیار  
جلسه دیدار رئیس سازمان سینمایی با مدیران ارشاد استان‌ها با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی در هتل انقلاب برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الله ایوبی گفت: یکی از دغدغه‌های ما ساخت سالن سینما و تجهیز آنها است که این کار در کوتاه‌مدت شدنی نیست. اکنون نزدیک به 300 پرده سینما وجود دارد اما در کشورهایی همچون چین 30 هزار پرده سینما دارند و 50 هزار سینمای سیار که در سفری که من به چین داشتم از یک نمونه سینمای سیار را به کشورمان آوردیم. امیدواریم تا یک ماه دیگر 100 سینمای سیار آماده خواهد شد و با همین کیفیت در استان‌های محرومی که سینما ندارند آنها را استفاده خواهیم کرد. 
 
در این مراسم از سینما سیار با حضور مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مدیران ارشاد استان‌ها رونمایی شد.
 
صدور پروانه نمایش 8فیلم در شبکه نمايش خانگی  
 در جلسه 3 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی  با عرضه فیلم‌های «خشم و هیاهو» به تهيه كنندگی سعید سعدی و کارگردانی هومن سیدی، «بیداری» به تهيه كنندگي سعید حاجی میری و به کارگردانی فرزاد موتمن ،«گام های معلق» به تهيه كنندگي مجید دولایی و به کارگردانی شهرام شاه حسینی، «پشت نیمه شب» به تهيه كنندگي حمید جمدر و به کارگردانی سعید اسدی ، «بگذارید میترا بخوابد» به تهيه كنندگي  میثم معراجی و به کارگردانی آرش سنجابی، «الیما» به تهيه كنندگي  و کارگردانی نازیلا حدیقی، «آسپرین قسمت 11» به تهيه كنندگي  و کارگردانی فرهاد نجفی و «جلال الدین» به تهيه كنندگي  مهدی همایونفر و به کارگردانی مشترک شهرام اسدی و آرش معیریان  و همچنين با عرضه 5 عنوان فیلم مستند و آموزشی، 2 عنوان فیلم خارجی موافقت شد.  
 
تقدیر از طراح نشان بنیاد سینمایی فارابی
مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی از ابراهیم حقیقی، طراح و گرافیست تقدیر و تجلیل کردند.

در ادامه برگزاری جلسات تکریم از چهره های شاخص سینمای ایران، آیین دیدار با استاد «ابراهیم حقیقی»، طراح و گرافیست و تقدیر و تجلیل از ایشان سه شنبه پنجم مرداد با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی در محل دفتر کار و آتلیه وی برگزار شد.  
 
استاد ابراهیم حقیقی متولد ۱۳ مهر سال ۱۳۲۸ در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است. حقیقی همچنین در انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران عضویت دارد.  
 
مهلت غیر قابل تمدید ارسال آثار برای جشن سینمای ایران  

مهلت ارسال آثار در بخش های سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن به دبیرخانه هجدهمین جشن سینمای ایران تمدید نخواهد شد.

دبیرخانه هجدهمین جشن سینمای ایران  اعلام کرد تمامی آثار سینمایی که از ابتدای تیرماه ۱۳۹۴ تا پایان خرداد ۱۳۹۵ در سالن های سینماهای کشور به نمایش درآمده و پروانه نمایش سینمایی دارند می توانند تا 15 مرداد و تمامی آثار کوتاه (داستانی و تجربی)، مستند  و انیمیشن تا پایان وقت اداری سه شنبه 12  مرداد ماه فرصت دارند همراه با مدارک به دبیرخانه جشن خانه سینما  مراجعه و آثار خود را برای انتخاب و داوری هجدهمین جشن بزرگ سینمای ایران به ثبت برسانند. 

تعطیلی کامل سینماهای کشور در روز شنبه 9 مرداد
به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، سینماهای سراسر کشور روز شنبه 9 مردادماه به طور کامل تعطیل است.

به گفته محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران با توجه به مصادف شدن روز شنبه 9 مردادماه با روز شهادت امام جعفر صادق(ع)، سینماهای کشور در این روز به طور کامل تعطیل هستند. همچنین روز جمعه هشتم مرداد ماه، سینماها تا ساعت 19 اکران خواهند داشت.   
 
انتصاب دبیر پنجمین جشنواره فیلم‌های ویدیویی یاس  
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، طی حکمی سید مصطفی ابطحی را به عنوان دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های ویدئویی یاس منصوب کرد.
 
5 کارگردان فیلم اولی پروانه ساخت گرفتند
شوراي پروانه ساخت معاونت ارزشیابی و نظارت در جلسه فوق العاده بررسی صلاحیت کارگردانی سری دوم متقاضیان فیلم اول در سه ماهه اول سال جاری با تقاضای کارگردانی 5 تن از متقاضیان موافقت کرد.

اسامی متقاضیان ساخت فیلم اول که با کارگردانی آنان موافقت شده، به این شرح است:  
رضا گوران، پویا نبی، حسنعلی دلگشایی،عادل تبریزی، خداداد جلالی . 

کلیه کارگردانان اولی که در مرحله اول ،صلاحیت کارگردانی آنها تایید می شود سه ماه فرصت دارند تا با معرفی تهیه کننده حرفه ای سینما و فیلم نامه درخواست پروانه ساخت کنند.
 
ممنوع الملاقات شدن چهار روزه منیژه حکمت در پی عمل جراحی
به گفته داریوش حکمت برادر منیژه حکمت، وی روز یکشنبه تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و پس از این عمل به بخش I.C.U منتقل شد. وی از روز جراحی تا 4 روز ممنوع الملاقات بوده است.

پیش از عمل جراحی این سینماگر، حجت الله ایوبی عصر شنبه 2 مرداد به همراه جلیل اکبری صحت با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران به عیادت منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما رفت. ایوبی در این دیدار پیگیر وضعیت درمان منیژه حکمت شد و ابراز امیدواری کرد تا ایشان باردیگر با سلامتی کامل در عرصه سینما حضوری فعال داشته باشد.
 
همچنین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در بیمارستان پارس به عیادت منیژه حکمت رفت.
 
اکران «فروشنده» فرهادی در گروه هنر و تجربه
همزمان با اکران فیلم «فروشنده»؛ گروه هنر وتجربه مجموعه‌ای از فیلمهای این کارگردان برگزیده اسکار را اکران خواهد کرد.

فیلم‌های «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری»، «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» از فیلم‌هایی هستند که قرار است در گروه هنر وتجربه اکران شوند.  
 
همچنین فیلم «فروشنده» آخرین ساخته اصغر فرهادی نیز ، همزمان با اکران در سینماهای دیگر در سینماهای گروه هنر وتجربه هم اکران خواهد شد.  
 
مصوبات شورای صنفی نمایش

به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان از هفته آینده در گروه آفریقا اکران خواهد شد. همچنین فیلم «عادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان از هفته آینده تعویض خواهد شد و قرارداد فیلم «آس و پاس» در گروه ماندانا پس از فیلم «سایه» ثبت شد. قرارداد فیلم «این زن حقش را می‌خواهد» نیز در گروه کوروش پس از اکران «آب‌نبات چوبی» به ثبت رسید.

فیلم «لانتوری» جدیدترین اثر رضا درمیشیان با محدودیت سنی اکران می‌شود و نمایش آن برای افراد زیر 16 سال ممنوع است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار