چه خبر از تولیدات سینمای ایران؛

«هجوم» شهرام مکری به جشنواره فجر/ فیلمبرداری «گشت ارشاد2» در حمام

فیلم‌های سینمای ایران با گذراندن تولید خود، برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اخبار تولید سینمای ایران را در این گزارش هفتگی بخوانید:
 
*فیلم اکشن «سرعت» شهریور آماده نمایش می‌شود

فیلم «سرعت» ساخته سعید چاری با موضوع تفریحات و سبک زندگی بچه پولدارهای ایرانی قرار است برای شهریور ماه آماده نمایش شود.

این فیلم در قالب اجتماعی به روایت تصویری زندگی آن‌ها و اختلاف طبقاتی‌شان با قشر پایین جامعه پرداخته است. فیلم دارای صحنه‌های مهیج و اکشن بسیار زیادی است. فیلمنامه این فیلم ویدئویی را ثنا صادقی نوشته است.

در این فیلم بازیگرانی مانند رضا رویگری، شراره رخام، ثنا صادقی، امیر زریوند، مجید حاجی زاده، مجید شهریاری، سیاوش قاسمی، حامد نگارشی، پدرام میرزاخانی، اشکان طاهری ایفای نقش کرده‌اند.
 
*فیلمبرداری «فضای مجازی» خاتمه یافت
احمد معظمی کارگردان تلویزیون، اولین فیلم بلند خود را برای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند.

احمد معظمی کارگردان سینما فیلمبرداری اولین فیلم بلند خود به نام «فضای مجازی» را به پایان رسانده و در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد که توسط «سپیده عبدالوهاب» انجام می‌شود.

در این اثر سینمایی به موضوعات فضای مجازی و امن نبودن آن پرداخته شده تا به مردم درباره آسیب های این فضا آگاهی داده شود.
 
بازیگرانی: چون امیر آقایی، رعنا آزادی‌ور، بهنوش بختیاری، میلاد کی مرام، اندیشه فولادوند، مهتاب ثروتی  
 
*اتمام نگارش فیلمنامه «پشت ديوار سكوت»
مسعود جعفرى جوزانى کارگردان سینما، نگارش فیلمنامه «پشت ديوار سكوت» را با همکاری به پایان رساند.

مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سینما، بعد از «ايران برگر» كه پر فروش‌ترين فيلم نوروز سال ٩٤ لقب گرفت، اخیراً نگارش فیلمنامه «پشت ديوار سكوت» را با محوریت ایدز و گسترش آن در جامعه به پایان رسانده است و براى ساخت این فيلم سينمايى از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست مجوز كرد.  

به نظر مى‌رسد دليل اين همكارى مسعود جعفرى جوزانى با دخترش سحر جعفرى جوزانى، زن محور بودن فيلمنامه است. تا كنون حضور تورج منصورى به‌عنوان مدير فيلمبردارى، مهين نويدى به‌عنوان طراح چهره‌پردازى و سحر جعفرى جوزان» در نقش مددكار بيماران ايدز، در این پروژه سینمایی قطعى است و همچنین گروه سازنده، براى انتخاب بقيه عوامل این اثر، منتظر پروانه ساخت هستند.   
 
*«هجوم» مرداد آماده نمایش می‌شود
شهرام مکری: فکر می‌کنم ساخت موسیقی «هجوم» را امروز توسط میلاد موحدی آغاز کنیم و احتمالا اواخر مرداد فیلم آماده نمایش می شود.
 
جلوه های ویژه و اتانولاژ فیلم تمام شده و ساخت موسیقی آن توسط میلاد موحدی آغاز شده و احتمالا اواخر مرداد فیلم آماده نمایش می شود. 

مکری تصمیم دارد با فیلم «هجوم» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد.

بابک کریمی، لوون هفتوان، پدرام شریفی، مهدی اعتماد سعید و محمد ساربان از بچه‌های تئاتر و کاراکترهای اصلی فیلم هستند. 

 داستان این فیلم که موضوعی پلیسی جنایی دارد، در یک ورزشگاه بسکتبال می‌گذرد. قتلی در این ورزشگاه اتفاق می‎افتد و چند مامور پلیس درگیر پرونده این قتل می‌شوند و برای یافتن سرنخ‌هایی به محل وقوع قتل می‎آیند.  
 
*«ماه گرفتگی» به صداگذاری و تدوین رسید
«ماه گرفتگی» هفته آینده وارد مرحله تدوین و پس از آن صداگذاری و موسیقی خواهد شد.

کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، الناز حبیبی، قاسم زارع، شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. گروه سازنده فیلم در تلاشند تا وقایع سال 88 را همانگونه که رخ داده بود، بازسازی کرده و خیابان های شهر تهران را به گونه ای به تصویر بکشند که آن روزها اتفاق افتاده بود.
 
*فیلمبرداری «گشت ارشاد 2» در حمام
فیلمبرداری «گشت ارشاد 2» به کارگردانی سعید سهیلی در تهران ادامه دارد و تاکنون 20 درصد از صحنه ها مقابل دوربین مسعود سلامی رفته است.

فیلمبرداری «گشت ارشاد 2» از 22 تیر آغاز شده و این روزها با بازی حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی در لوکیشن حمام عمومی در شرق تهران ادامه دارد و حدود 15 درصد از کار در این فضا می گذرد و لوکیشن بعدی آنها شهرک سینمایی غزالی خواهد بود.

در خلاصه داستان «گشت ارشاد 2» که توسط سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد تهیه می شود آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره ... 

بازیگران: حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی. 

تهیه کنندگان: سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار