بیماری هایتان را به دست "اوکالیپتوس" بسپارید!

فواید بسیار روغن اوکالیپتوس باعث می شود همیشه یک شیشه از آن را به همراه داشته باشید.

انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روغن درخت اوکالیپتوس برای خوش بو کردن هوا ،تهیه دارو  و بعضی مواد خوراکی همچون آدامس مورد استفاده قرار می گیرد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: روغن اوکالیپتوس دارای خاصیت هایی همچون ضد ویروسی، ضد درد ، ضد قارچ و ضد باکتری است و این ویژگی ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل آلودگی ها و میکروب ها در افراد می شود.

وی با بیان اینکه روغن اوکالیپتوس برای بهبود و درمان بیماری های عفونی موثر است، افزود: این روغن برای درمان بیماری های عفونی همچون، شوره سر ، آسم، سرفه، برونشیت، سرماخوردگی، سینوزیت، گرفتگی بینی، مشکلات تنفسی، شپش سر و آروماتراپی کاربرد دارد و مصرف مداوم آن می تواند از بدن در مقابل عوامل بیماری زا محافظت کند.

انوشه در پایان بیان کرد: از روغن اوکالیپتوس برای درمان و بهبود دردهای عضلانی، عفونت های پوستی، بهبود زخم ، بریدیگی ها، مارگزیدگی، نیش حشرات و تسکین عفونت های ادراری نیز استفاده می گردد.شما می‌توانید چند قطره از روغن این گیاه را به آب جوش اضافه کرده و بخار آن را استشمام کنید تا از سردرد، گلودرد و سرماخوردگی رهایی بیابید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار