لرستان؛

اختصاص 16 هزار میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی کوچک و متوسط

وزیر کشور از اختصاص 16 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت فعال شدن طرح‌های اقتصادی کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص ارزیابی عملکرد استان‌های لرستان، کرمان و آذربایجان شرقی 3 استان پایلوت اقتصادی مقاومتی در کشور گفت: تاکنون ارزیابی دقیقی صورت نگرفته است ولی در 6 ماه آینده عملکرد این 3 استان مورد بررسی قرار می‌گیرد ولی آنچه مشخص است این 3 استان‌ نمونه به طور حتم از بقیه استان‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جلوتر هستند.
 
وی هدف از سفر ماهیان خود به استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی را پیگیری عملکرد مدیران استانی دانست وافزود: با سفر به این استان‌ها می‌توان کارها و اقدامات را از نزدیک مشاهده کرد و در روند چگونگی آن قرار گرفت.
 
رحمانی فضلی افزود: راه‌اندازی واحدهای متوقف شده به معنای این نیست که تمامی واحدهای اقتصادی نیمه‌تمام بتوانند به کار خود ادامه دهند بلکه تنها واحدهایی که قدرت ایستادن بر روی پای خود را دارند مورد توجه قرار می‌گیرند و همچنین واحدهای نیمه‌فعال در اولویت بعدی کار قرار دارند که خوشبختانه استان لرستان در این زمینه به خوبی فعالیت کرده است.
 
این مسئول در خصوص پرداخت تسهیلات ویژه به استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی از طرف بانک‌ها گفت: با هماهنگی بانک مرکزی ظرفیت بهتری در استان‌ها به وجود آمده است و استان‌هایی که طرح‌های ویژه‌ای را دارند تسهیلات لازم پرداخت می‌شود و خوشبختانه لرستان به دلیل الگو و فعال بودن توانسته رقم‌های قابل قبولی را به خود اختصاص دهد که امید است قدرت جذب آنها را داشته باشد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه طرح‌‌های غیر فعال با رویکرد اولیه طرح‌های کوچک و متوسط به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: 16 هزار میلیارد تومان به طرح‌های کوچک و متوسط اختصاص داده شده است و به ظرفیت استان‌ها جهت جذب این اعتبارات بستگی دارد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.