خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ناکارآمدی روش‌های مبارزه با مواد مخدر/ آمار تعداد معتادان در کشور واقعی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:عدم برخورد عملی و ناکارآمد بودن روش های فعلی مبارزه با مواد مخدر موجب افزایش تعداد معتادان کشور شده است.

نا کارآمدی روش‌های مبارزه با مواد مخدر/ آمار تعداد معتادان در کشور واقعی نیست
رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهارداشت:‌عدم برخورد عملی و ناکارآمد بودن روش های فعلی مبارزه با مواد مخدر موجب افزایش تعداد معتادان کشور شده است و متاسفامه آمار واقعی مصرف کنندگان اعلام نمی شود.

وی تصریح کرد:‌ادامه روند فعلی مبارزه با مواد مخدر علاوه بر افزایش تعداد مصرف کنندگان، به میزان بزهکاری و روی آوردن افراد به مشاغل کاذب و پرخطر نیز دامن زده است به طوریکه عدم مبارزه جدی، سوءاستفاده قاچاقچیان مواد دخانی و سودجویان این حوزه را رقم زد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود حجم وسیع قاچاق کالا و مواد دخانی به کشور نشان از نبود اراده و عزم ملی برای مبارزه با این معضل دربین مسئولان دارد چرا که نمی توان به آسانی شاهد گسترش پدیده قاچاق بود اما به سکوت نشست.

خضری گفت: با بازنگری روش های مبارزه با مواد دخانی و ایجاد هماهنگی میان نهادهای مسئول در خصوص تدوین برنامه کارشناسانه و روش های موثردر کاهش مصرف، می توان به پیشگیری و بهبود این حوزه امیدوار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار