وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت؛

تبادل دو هزار میلیارد اعتبار بین وزارت بهداشت و رفاه/توسعه مراکز درمانی البرز و خراسان

در هفته گذشته در جریان سفر وزیربهداشت به استان های البرز و خراسان رضوی، تخت های زیادی افتتاح و بخش های بیمارستانی توسعه یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت شاهد انجام اقداماتی در راستای اجرای طرح تحول سلامت بود و تخت های بیمارستانی بسیاری در مراکز درمانی استان های البرز و خراسان رضوی افتتاح شد. 

سفر وزیر بهدات به استان البرز/ کمبود بیش از دو هزار و 500 تخت در این استان 
حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان شهیدرجایی استان البرز عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف خود حداقل 90 هزار تخت بیمارستانی نیاز است که با اعتبارات دولتی تا 20 سال دیگر نیز به این هدف دست پیدا نمی‌ کنیم.  
وی ادامه داد: من 2 سال است این مطلب را بیان می‌کنم باید نمایندگان و دولت بپذیرند که نیاز به تصویب ساز و کار دیگری است تا جهش قابل توجهی صورت گیرد.  

دوئل بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه 
آقاجانی معاون درمان با بیان بدهی وزارت بهداشت به سازمان تأمین اجتماعی افزود: تأمین اجتماعی در قالب قرارداد، 40 درصد اسناد فروش دارو توسط شرکت‌های دارویی این سازمان را از وزارت بهداشت طلب دارد. رقم این مطالبات در کل اسناد تا پایان سال 94، 450 میلیارد تومان است اما همچنان مطالبات ما بابت 40 درصد اسناد از سازمان تأمین اجتماعی به مراتب بیشتر از بدهی‌های ما است. 

رونمایی از صدور الکترونیکی پروانه موسسات پزشکی 
محمدحسين ميردهقان مدير كل نظارت بر اعتباربخشی معاونت درمان در اجلاس معاونين درمان دانشگاه هاي علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر كشور از سامانه صدور الكترونيكی پروانه موسسات پزشكی رونمايی كرد. 

ميردهقان گفت: در بحث پروانه های پزشكی از عدم دسترسی برابر مردم به خدمات پروانه اي و مراجعات مكرر براي فرآيند پيچيده صدور پروانه رنج مي برديم و سليقه هاي مختلفي كه براي صدور پروانه در كشور وجود داشت موجب بروز اشكالات حقوقی می شد. 

وزارت بهداشت در رابطه با جمله"قبل از ما مردم روی زمین زایمان می کردند" توضیحاتی داد 
وزارت بهداشت در پاسخ به تیتر مطلبی که روز گذشته در  با عنوان" مردم پیش از دولت یازدهم کف زمین زایمان می‌کردند" یادآور شد: استان البرز پنجمین شهر کشور از نظر جمعیت؛دومین شهر از نظر مهاجرت پذیری و جوانترین شهر از نظر سرعت گسترش می باشد که به دلیل فقدان زیر ساخت های مراقبت بالینی کافی، وضعیت غیر قابل قبولی را پیش روی مردم آن سامان نهاده است. 

بر اساس نامه ای که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به مدیر عامل این خبرگزاری ارسال شده، آمده است: در سخنان روز گذشته وزیر بهداشت در سفر به استان البرز به تاثیر کاستی های موجود در این استان که ریشه در تمامی ادوار گذشته که حتی بخش عمده ای از آن میراث دوره ستم شاهی بوده است بطور عموم اشاره شده است بدون اینکه به دوره خاصی اشاره و یا این مشکل به دولت دیگری منتسب شود. 

دشمنان مملکت را درمان می کنیم چه برسد به هنرمندان
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره این خبر که گفته شده "جراحان از معاینه هنرمندان خودداری می کنند"، گفت: آن چیزی که در سایت ها منتشر شده که جراحان هنرمندان را نمی بینند، کذب محض است. 

حریرچی گفت: اخبار منتشر شده درباره بیمارستان یا کل جراحان کاملا کذب است و هیچ پایه و اساسی ندارد.  

پایان مهلت ضرب العجل دانشگاه علوم پزشکی برای بیمارستان رامتین 
میردهقان مدير كل نظارت بر اعتباربخشی معاونت درمان گفت: بيمارستان رامتين مدتی پيش به علت تخلفات با حكم قاضی دادگاه جرايم پزشكی تعطيل شد كه پس از آن يكی از شعب دادسرا دستور فك پلمب را به دانشگاه علوم پرشكی شهيد بهشتی ابلاغ کرد. 

وی ادامه داد: دانشگاه همزمان با دستور فك پلمب، طی نامه ای به بيمارستان رامتين مهلت دوماهه برای اصلاح اشكالاتش داد. پس از دوماه مجدد از طريق دانشگاه ،تخلفات بيمارستان به كميسيون ماده ١١ ارسال و مورد تائيد اين كميسيون قرار گرفت. 

ميردهقان عنوان کرد: كميسيون ماده ١١ تخلفات تاييد شده را به تعزيرات ابلاغ و به دستور رييس مجتمع رسيدگی به تخلفات پزشكی سازمان تعزيرات حكومتی حكم تعطيلی موقت اين بیمارستان  صادر شد.

افتتاح بخش های مراکز درمانی در نیشابور 
وزیر بهداشت عصر روز گذشته در سفر یک روزه به نیشابور، بخش جدید زایمان و مامایی بیمارستان حکیم با 14 اتاق زایمانی مستقل را افتتاح کرد.این بخش در 1400 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال ساخته شد. 

برای توسعه بخش های بیمارستان 22 بهمن نیشابور که با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع احداث شد ۳۸ میلیارد ریال اعتبار صرف شد که در مجموع ۸۲ تخت بیمارستانی به ۲۰۰ تخت فعال این بیمارستان اضافه شد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار