تخصیص بودجه 5 هزار میلیاردی به بیمه سلامت مورد تایید کمیسیون برنامه و بودجه نیست

رییس کمیسیون بهداشت از رد اصلاح بودجه سال 95 توسط کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: تخصیص بودجه 5 هزار میلیاردی به بیمه سلامت در این اصلاحیه قرار داشت.

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دولت در دو هفته اخیر اصلاحیه‌ بودجه سال 95 را تقدیم مجلس کرد و خواستار یک فوریتی‌ آن شد که نمایندگان مجلس با یک فوریتی‌ آن موافقت کردند.

وی ادامه داد: این لایحه طبق قانون به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات رفت و این کمیسیون به حکم قانون در اجرای مواد 145 و 147 آیین‌نامه داخلی مجلس ,موضوع را به چند کمیسیون فرعی احاله‌ داد.

نوبخت افزود: چون این لایحه شامل چند بند دفاعی، امنیتی، بانکی بود و بخشی از آن مربوط به 5 هزار میلیارد کمک به بیمه سلامت بود و مکانیزمی‌ داشت که موجب رونق کار تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان می‌شد امیدوارمان‌ کرد.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس از رد این لایحه توسط کمیسیون خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه روز 29 تیر ماه به هر دلیلی لایحه را رد کردند از طرفی نمایندگان نگران کم شدن بودجه دفاعی بودند من نیز به عنوان نماینده معتقدم که بودجه دفاعی کشور نباید کم شود و دولت نیز در همین راستا برای خود توضیحاتی دارد.

نوبخت بیان کرد: 10 نفر از 17 نفر حاضر در جلسه کل لایحه را رد کردند که از نظر من اقدامی شتاب‌زده و خلاف قانون بوده و قبل از آن طبق نامه‌ای که برای ما ارسال شد بنابر برگزاری جلسه و ارائه نظرات کارشناسانه بود ما نیز 10 روز به حکم قانون وقت داشتیم تا نتیجه را اعلام کنیم اما هنوز یک روز از ارسال نامه نگذشته بود که کمیسیون اصل لایحه را رد کرد.

وی یادآور شد: اگر در رد این لایحه تجدید نظر نشود و یا در جلسه علنی رد شود عدم تعلق 5 هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت وضع را بدتر می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.