حجت اشرف زاده:

خواننده‌ها باید نبض مخاطب را در دست گیرند

هنر از ابتدا با جان و روح مردم گره خورده و به نوعی عنصری جدا نشدنی از زندگی آن ها به شمار می رود.

خوانندگان باید نبض مخاطب را در دست گیرند/ موسیقی بخش جدا نشدنی از زندگی مردم است
حجت اشرف زاده خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علاقه مردم به شهر و آهنگ‌های خواننده ها داخل کشورمان گفت: در طول تاریخ همیشه هنر با شعر و ادبیات ایران گره خورده بود و با اتفاقات سیاسی، اجتماعی و لحظات غم، شادی، سختی جامعه همیشه همراه مردم بوده است و تا به امروز توانسته نیاز روحی افراد را برطرف کند.

وی افزود: نیاز طبیعی مردم از دوست داشته شدن و دوست داشتن سرچشمه می‎‌گیرد و موسیقی این نیاز را در افراد ایجاد می‌کند و آرامش را به آنها هدیه می‌دهد اما متاسفانه در برخی از موارد این روند با مشکلاتی مواجه شده و به دید دیگری به آن نگاه می‌شود.

وی در خصوص حس خوش موسیقی در مردم اظهار داشت: درس هایی که بزرگان این حرفه به ما آموختند دوست داشتن، دوست داشته شدن و سرودن اشعاری سراسر شور و عشق و نشاط است و زمانی که قطعه ای با اقبال مردم رو به رو می شود به خاطر دقت و انتخاب مردم نسبت به مضمون و حسی آن موسیقی و ترانه است که به شنونده منتقل می‌کند و تمامی این ها به دلیل نکته سنجی علاقمندان به این حرفه است، موسیقی بخش جدا نشدنی از زندگی مردم است به گونه ای که نسبت به موسیقی و ترانه آن همزادپنداری می کنند.

اشرف زاده تصریح کرد: خواننده ها ارتباط خوبی با مردم دارند و به خوبی نبض مخاطب را در دست گرفتند و با توجه به سلیقه آن ها قطعات موسیقی را جمع آوری می کنند، تمامی این موفقیت ها به دلیل هم دلی و هم زبانی خواننده ها با مردم کشورشان است که با توجه به حال و هوای موجود و نیاز مردم اثری ساخته می شود و آن اثر بر دل و جان شنوندگان می نشیند .

خواننده «ماه و ماهی» در ادامه به زبان دی مردم اشاره کرد و گفت: شاعران و خواننده ها به دلیل هم زیستی با مردم سرزمینشان نسبت به سلیقه و نیاز آن ها به خوبی اشراف دارند و مطابق با زبان دل آن ها آثارشان را می سازند. به همین خاطر مورد پسند افراد قرار می گیرد، زبان فارسی سال های سال از پس جنگ های بسیاری برآمده و تا به امروز ماندگار مانده است به همین خاطر هم موسیقی در بین افراد جایگاه وِیژه ای دارد و خواننده های مستعدی در این حرفه ورود کردند که مورد پسند و تایید همگان قرار گرفتند. اگر این تاییدها از سوی مدیران و مسئولان امر صورت گیرد با سرعت بیشتری در این مسیر به رشد و شکوفایی خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: این حوزه برای رسیدن به جایگاه بالاتر نیازمند حمایت مسئولان است تا بیش از گذشته مورد اقبال واقع شود. شنیدن موسیقی‌های ناب سنتی و پاپ حق مردم است که در آینده ای نچندان دور با حمایت مسئولان محقق خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.