بازنگری نظام ارجاع، زمینه ساز حفظ حقوق پزشکان

طرح تحول سلامت با حضور تمام پزشکان و با بازنگری نظام ارجاع زمینه ساز ارتقا نظام سلامت، توزیع عادلانه و حفظ حقوق پزشکان می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سیزدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی سراسر کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: افزایش سلامت مردم، محافظت از مخاطرات ناشی از بیماری و افزایش پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی از اهداف سه گانه نظام سلامت بوده که با اقدامات شایسته به بازتعریف بعضی از مصادیق می‌پردازد تا شاهد ارتقا نظام سلامت باشیم.

وی گفت: در طرح تحول سلامت سطح استفاده از تجهیزات از 21.5 درصد به 17.5 درصد کاهش یافته و 3 درصد باقی مانده بین ارائه دهندگان خدمت تقسیم شده است.

حریرچی ادامه داد: طبق تحقیقات به عمل آمده هر ایرانی در سال 93، 10.3 بار به سیستم درمان مراجعه کرده که این مراجعه به آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی و غیره برمی‌گردد که نسبت به سایر کشورها این رقم بالایی است و باید در این خصوص بازنگری به عمل آید.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: بار مراجعه بستری در سال یک دهم بار در سال است که این نشان می‌دهد میزان مراجعات سرپایی بالاست اما مراجعات بستری رقم پایینی را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: اگر نظام ارجاع هوشمندانه عمل کند و به بازتعریف بعضی از عرصه‌ها بپردازد با حفظ درآمد پزشکان در راستای سلامت می‌توان مؤثر واقع شد و با ارتقا توانمندی و دانش پزشکان عمومی به سلامت مردم هم رسیدگی شود.

حریرچی افزود:‌ درخواست ما از نظام پزشکی این است که با افزایش سطح سواد جامعه و برآورده کردن انتظارات مردم، جوامع پزشکی نیز بازتعریف جدیدی از وظایف و روابط خود داشته که مبتنی بر مصالح مردم در جوامع پزشکی با محوریت اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پزشکی بتوان شاهد ارتقا نظام سلامت بود.

وی در پایان گفت: پزشکان عمومی در طرح نظام سلامت نقش کلیدی دارند و امیدواریم با در نظر داشتن اخلاق حرفه‌ای و پزشکی در موفق شدن این طرح، گام اساسی همراه با سایر پزشکان بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار